معاون علوم پزشکی لرستان:

۱۱ هزار قرص ضد ویروس آنفولانزا وارد لرستان شد

معاون علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۱ هزار قرص ضد ویروس آنفولانزا به استان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  دکتر رضا حسنوند  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای کنترل بیماری آنفلوآنزا ۱۱ هزار قرص ضد ویروس این بیماری به استان وارد شده است.

حسنوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این واکسن در داروخانه‌های دولتی و منتخب بخش خصوصی عرضه می‌شود.

او اظهار داشت: در این راستاهشت هزار قرص نیز تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی لرستان توزیع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: به تعداد بیماران دیابتی، افراد مسن و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند نیز واکسن آنفلوانزا در استان تهیه شده است.

حسنوند با تاکید بر اینکه واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری است و سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا سیستم ایمنی بدن فعال شود، عنوان کرد: کمبودی در خصوص قرص ضد ویروس آنفلوانزا در استان وجود ندارد و مردم در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان مراجعه کنند.

او با بیان اینکه مطابق دستور العمل وزارت بهداشت، دارو‌های ویکتوزا و نوورپید به صورت سهمیه‌ای در کل کشور توزیع می‌شود، افزود: سهمیه استان ۲ برابر نیاز استان است، متاسفانه برخی افراد به خاطر ترس از کمبود دارو به صورت آزاد دارو‌های انسولین را از بازار خریداری کرده بودند که منجربه کمبود کاذب در استان شده بود.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این راستا تمهیدات لازم انجام شده و انسولین در اختیار تعدادی از داروخانه‌های منتخب قرار گرفته و ملزم شده اند که تنها با ارائه نسخه پزشک داروی انسولین را به فروش برسانند و هر داروخانه‌ای اقدام به فروش آزاد نماید سهمیه بیمه آن قطع و با آن برخورد می‌شود.

حسنوند گفت: در راستای ساماندهی حوزه غذا و داروی استان چندین بخش تحت پیگیری قرار گرفته که تجهیزات پزشکی مهمترین آنهاست چرا که نبود و یا خلاء تجهیزات ممکن است باعث کنسل شدن عمل‌های جراحی شود.

او افزود:در این راستا استقبال مردم از دولتی شدن داروخانه‌ها عالی بوده و با ایجاد پل مستقیم بین مردم و مسئوولان مشکلات رفع شده است.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در زمینه کمک هزینه بیماران صعب العلاج در سال گذشته وزارت بهداشت حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار به این استان داده و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد کمک هزینه نیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان تقبل کرده است.

حسنوند بیان کرد: امسال حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در این راستا از طریق وزارت اختصاص یافت که این رقم به بیماران صعب العلاج پرداخت شده است.

او گفت: مکاتباتی از طریق مسئولان ارشد استان با وزیر بهداشت جهت کمک هزینه بیماران صعب العلاج با توجه به محرومیت استان ارسال شد که با پیگیری‌های انجام شده احتمال برقراری کمک هزینه این افراد وجود دارد.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: تیرماه امسال با ۷۰ قلم کمبود دارویی در استان مواجه بودیم که با مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و پرداخت بخشی از بدهی‌های شرکت‌های پخش دارو اکنون این میزان کمبود به ۱۸ قلم دارویی رسیده است.

حسنوند اظهار داشت: میزان بدهی دانشگاه به شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی ۱۲۰ میلیارد تومان است.

او در خصوص ۲ نرخی بودن قیمت دارو‌ها در داروخانه‌های استان بیان کرد: این تفاوت قیمت به نوع برند دارو و اروپایی و شرقی بودن مواد اولیه آن یا فاکتور زمان خرید دارو مرتبط است.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اکنون ۱۷ داروخانه دولتی در سطح استان فعال است، عنوان کرد: در آمد هشت داروخانه‌ای که اخیرا در استان دولتی شده صرف خرید تجهیزات، پرداخت مطالبات پرسنلی و بدهی‌های دارویی و تجهیزاتی می‌شود.

 

انتهای پیام/ر

ورود ۱۱ هزار قرص آنفلوآنزا به لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار