حداد عادل در نطق ميان دستور:

انتخابات 92 با همان شوراي نگهبان و همان مجري انتخابات سال 88 برگزار شد/ زمستان فتنه 88 گذشت اما روسياهي به زغال ماند

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس گفت: تعداد آرايي که سبب شد تا انتخابات به دور کشيده نشود در حدود 350 هزار راي از مجموع بيش از 36 ميليون راي بود، فراموش نمي‌کنيم اين همان نظامي است که 4 سال پيش با اختلاف 11 ميليون راي ميان نفر اول و دوم را اعلام کرد و مظلومانه از سوي فتنه گران متهم به تقلب شد؛ اين بار ملت با پاسخ به فتنه‌گران و با تکرار آن شيريني از امانتداري نظام دفاع کرد؛ آري زمستان فتنه 88 گذشت اما روسياهي به زغال ماند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ غلامعلي حدادعادل در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز دوشنبه 27 خرداد گفت: به فضل الهي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري با حضور پرشکوه ملت ايران در پاي صندوق‌هاي راي برگزار شد و مردم با پاسخي پرشور و صميمانه به دعوت مقام معظم رهبري حماسه سياسي خلق کردند و با تحکيم رابطه ملت و نظام اسلامي بر عزت و اقتدار جمهوري اسلامي افزودند.

وي افزود: خداوند بزرگ را شکر بايد گفت که چنين توفيقي را نصيب ملت ايران کرد،  هم‌چنين تبريک بايد گفت به ملت ايران که پيروز اين ميدان بود و به جناب آقاي حسن روحاني نيز رئيس منتخب مردم بايد تبريک گفت که توانست اعتمادملت را با موفقيت کسب کند.

حدادعادل با اشاره به برگزاري انتخابات 24 خرداد تصريح کرد: انتخابات به خوبي برگزار شده و از نظم و نشاط قانوني بالايي برخوردار بود، ملت ايران نشان داد که ملتي با فرهنگ، بافضيلت، هوشمندي سياسي و اجتماعي و صاحب بصيرت است هم چنين امنيت و آرامش حاکم بر فضاي انتخابات همراه با شور و نشاط حاکي از آزادي و سلامت انتخابات معرف و مبشر مردم سالاري ديني است که دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي است.

نماينده تهران، ري، شميرانات ادامه داد: حضور و مشارکت چشم‌گير مردم در انتخابات و پاي صندوق‌هاي راي بيانگر اين است که مردم به نظام اسلامي اعتماد داشته و به رهنمود مقام معظم رهبري پس از انتخابات سال 88 که در خطبه نماز جمعه فرمودند "جمهوري اسلامي اهل تقلب در انتخابات نيست"  معتقدند؛ اين انتخابات با همان شوراي نگهبان و همان دولت و همان مجري انتخابات سال 88 برگزار شد.

وي افزود: تعداد آرايي که سبب شد تا انتخابات به دور کشيده نشود در حدود 350 هزار راي از مجموع بيش از 36 ميليون راي بود، فراموش نمي‌کنيم اين همان نظامي است که 4 سال پيش با اختلاف 11 ميليون راي ميان نفر اول و دوم را اعلام کرد و مظلومانه از سوي فتنه گران متهم به تقلب شد و شيريني آن انتخابات به کام ملت ايران تلخ شد، اين بار ملت با پاسخ به فتنه‌گران و با تکرار آن شيريني از امانتداري نظام دفاع کرد؛ آري زمستان فتنه 88 گذشت اما روسياهي به زغال ماند.

حدادعادل اظهار داشت: اميد است آقاي روحاني رئيس جمهور منتخب ملت ايران در خدمت مردم بزرگوار ايران موفق باشد و به شعارهاي انتخاباتي خود در مستقل، معتدل و عقلانيت جامعه عمل بپوشاند و با گسترش امنيت و آرامش به حل مشکلات به ويژه مشکلات اقتصادي که مهمترين و فوري‌ترين مسئله دولت آينده است موفق شود.

وي ادامه داد: ملت ايران از رئيس‌جمهور منتخب انتظار دارد که پاسدار استقلال کشور و انقلاب اسلامي بوده هم‌چنين پيرو ولايت فقيه باشد، ملت انتظار دارد که رئيس‌جمهور با استفاده از همه ظرفيت‌هاي ديپلماسي و در مذاکره با سلطه‌گران و بيگانگان حافظ منافع و مصالح ملي کشور باشد، ما نمايندگان مجلس و از جمله نمايندگان عضو فراکسيون اصولگرايان آمادگي خود را براي هر گونه همکاري و تعامل با دولت آينده اعلام مي‌کنيم و اميدواريم که آقاي روحاني که سابقه 5 دوره نمايندگي مجلس را در کارنامه سياسي خود دارد بتواند ساز و کار مناسبي براي تعامل به وجود آورد.

حدادعادل با اشاره به سخنان نوروزي مقام معظم رهبري در مشهد اظهار داشت: مقام معظم رهبري در سخنان خود براين نکته تاکيد داشتند که رئيس‌جمهور منتخب مردم بايد در حفظ توانايي و مزيت‌هاي دولت‌هاي گذشته و پرهيز از دردها و مشکلات گذشته تلاش کنند.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس تاکيد کرد: با نگاهي به گذشته، ما رئيس‌جمهور منتخب را به مقابله با اشرافيت و تجمل گرايي و وادادگي فرهنگي دعوت مي‌کنيم، هم چنين از او انتظار داريم که تا مراقب باشد در دولت ايشان به مخالفان دولت ديني و معاندان ميدان عمل داده نشود و نظريه پردازان مخالف انقلاب اسلامي ميان‌دار و ميدان‌دار نگردند.

وي افزود: انتظار ما از رئيس‌جمهور منتخب اين است که بر طبل تضاد و اختلاف ستيزه نکوبد و در پي تامين وحدت قواي سه گانه و تحکيم اين وحدت باشد هم چنين در تقويت وحدت ميان گروه‌ها و قشرهاي ملت ايران بکوشد.

حداد عادل تصريح کرد: از رئيس‌جمهور منتخب مردم ايران انتظار داريم که با مفاسد اقتصادي مبارزه‌اي جدي و بي امان داشته باشد و در انتخاب وزيران و همکاران، خود را به يک جريان سياسي خاص محدود نسازد، و مخصوصا کساني را به مجلس معرفي کند که به مبارزه با مفاسد اقتصادي اعتقاد داشته باشد.

نماينده ري، تهران، شميرانات در پايان خاطر نشان کرد: ما از رئيس‌جمهور منتخب که خود موفق به کسوت روحاني است انتظار داريم که پاسدار دين و ارزش‌ها و اعتقادات فرهنگي انقلاب اسلامي باشد، همه نمايندگان مجلس اميدوارند در دولت آقاي روحاني اميد برجامعه و تدبير بر رفتار دولت حکمفرما شود و با شروع کار دولت جديد فصل جديدي از انقلاب و جمهوري اسلامي پديد آيد، اطمينان داشته باشيد که در اين مسير ما با شما همدل، همراه و همکار و هم فکر هستيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار