احزاب در هفته‌ای که گذشت

شکایت صالحی امیری از نادران/ اولین نشست دبیر کل جدید جبهه پیروان/ اظهارات ولایتی پیرامون استفاده صلح آمیز از امکانات هسته‌ای

احزاب در هفته‌ای که گذشت حاوی اخبار مهمی همچون واکنش به اظهارات "جان کری"، شکایت "صالحی‌امری" از "الیاس نادران"، برگزاری نشست خبری دبیرکل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری و استقبال گروه‌های سیاسی از برگزاری نشست میان وزیر کشور و احزاب بود که در گزاش ذیل چکیده‌ای از مهمترین خبرها را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، احزاب در هفته‌ای که گذشت حاوی اخباری مهمی همچون واکنش به اظهارات جان کری،شکایت صالحی‌امری از الیاس نادران، برگزاری نشست خبری دبیرکل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری و استقبال گروه‌های سیاسی از برگزاری نشست میان وزیر کشور و احزاب بود که در گزاش ذیل چکیده‌ای از مهمترین خبرها را می‌خوانید:

مهمترین عناوین خبری احزاب در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:


معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از اتهامات نادران به بنده شکایتی را تنظیم و به دادگاه ارسال کردم.

آیت‌الله مصباح یزدی: تحولات سياسی تا حدود زيادي مرهون رسانه ملی است/ بعد از انقلاب نقش صدا و سيما چشمگير شده است


رييس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خميني (ره) گفت: امروز نقشی كه بر عهده رسانه ملی است هيچ جايگزينی ندارد و تحولات سياسی تا حدود زيادی مرهون رسانه ملی است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد «خاطرات محمد هاشمی» با شرح وقایع تاریخ انقلاب اسلامی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «خاطرات محمد هاشمی» برادر اکبر هاشمی‌ رفسنجانی را منتشر کرد.

کوهکن: اختلافات اصولگرایان عمیق نیست/باید تمام سلیقه‌ها را در زیر یک چتر جمع کنیم

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار گفت: درست است که در جریان عمده اصولگرایان اختلاف سلیقه وجود دارد، اما معتقدم این اختلافات عمیق نیست.

حبیبی: عدم توجه به خط مقاومت لطمه به امنیت ملی ایران است


دبیرکل حزب موتلفه‌ اسلامی گفت: اگر هماهنگی با ابعاد مختلف مقاومت و کشورهایی که در چنین سطحی قرار دارند را مورد توجه خود قرار ندهیم، قطعا به امنیت ملی خودمان لطمه وارد خواهیم کرد.



وقتی عدم حضور جای خود را به گمانه‌زنی‌های بی‌اساس داد / آقای متکی می‌مانی یا می‌روی؟

حضور وزیر اسبق وزارت خارجه در جبهه پیروان به مثابه شخصیت فعال و اثرگذار سیاسی اهمیت پی‌گیری خبرنگاران از حضور وی را روشن و بدیهی می‌‌کرد، به همین منظور اصحاب رسانه از هر موقعیتی جهت رسیدن به پرسش همیشگی استفاده می‌کردند.

بوربور: آغاز به کار 150 حزب در جریان اصلاحات/ مجموعه‌های مختلف احزاب در درون یک جریان اصلی فعال باشند

قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با اشاره به تعدد احزاب موجود در کشور، گفت: پیشنهاد ما این است که دو یا سه جریان اصلی در سیاست شکل گرفته و مجموعه‌های مختلف احزاب در درون یک جریان اصلی فعال باشند.

حجت‌الاسلام ذوالنور: آمریکا نطفه توافقنامه ژنو را منعقد نشده، سقط کرد/ هرگونه عهدشکنی غرب از سوی ملت پاسخ داده می‌شود

یک کارشناس سیاسی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی غرب علیه کشورمان گفت:دیپلمات‌های ما باید محکم وارد میدان شده و به غرب بفهمانند هرگونه عهدشکنی و تخطی به صورت قاطع پاسخ داده خواهد شد.

رسولی: تشکیل حزب عارف به مرحله درخواست مجوز از وزارت کشور نرسیده است


عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان گفت: "محمدرضا عارف" تاکنون تصمیمات لازم را برای تشکیل حزب سیاسی اتخاذ نکرده و کار به ارائه درخواست وی از وزارت کشور برای انجام فعالیت به منظور تأسیس حزب کشیده نشده است.

انبارلویی: هنوز جوهر تحریم‌های قبلی خشک نشده است/ دیپلمات‌های ایرانی واکنش شایسته نشان دهند

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به وضع تحریم‌ها جدید، دیپلمات‌های ما باید واکنشی شایسته نشان دهند.




ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز و تمامی ستادهای استانی و شهرستانی در سراسر کشور با مسئولیت مستقیم رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری و هدایت مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعال شدند.

کریمی‌اصفهانی: بازنگری قانون احزاب، موجب بوجود آمدن احزابی قدرتمند در کشور می‌شود


دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: باید قانون احزاب را مورد بازنگری قرار دهیم و مشخص شود چه کسانی می‌توانند از کمیسیون ماده 10 مجوز بگیرند، این موارد موجب بوجود آمدن احزاب قوی در کشور می‌شود.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تغییر کرد


رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات گفت: رياست دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ازجلسه آينده به عهده خانه كارگر خواهد بود.

رئوفیان: بی‌مهری دولت‌های گذشته نسبت به احزاب/ وزارت کشور چه برنامه‌ای جهت نهادینه کردن احزاب دارد؟

سخنگوی جبهه ایستادگی با اشاره به عملکرد دولت‌های گذشته نسبت به احزاب، گفت: وزیر محترم کشور مشخص کند، آیا احزاب حق نقد و بررسی حکومت و دولت را دارند؟

نیشابوری: همایش بزرگداشت "نلسون ماندلا" برگزار می‌شود/ احزاب و گروه‌های سیاسی تنها به مباحث سیاسی نپردازند

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: در جلسه کمیته سیاسی نیز مقرر شد که در صورت امکان و فراهم شدن شرایط سازمان دانشجویی حزب، همایشی جهت بزرگداشت رهبر فقید آفریقای جنوبی، "نلسون ماندلا" برگزار کند تا سجایای اخلاقی و سیاسی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.



ولایتی: ایران برای ادامه‌ فعالیت‌های هسته‌ای خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیرد/ آمریکایی‌‌ها چاره‌ای جز پایبندی به تعهدات ندارند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ادامه‌ استفاده صلح آمیز از امکانات هسته‌ای که به دست پژوهشگران خود در کشور فراهم ساخته از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.

باهنر: اگر توافق‌نامه باطل شود، احتمال غنی سازی 60درصد وجود دارد/ استیضاح و تعویض، تیم مذاکره کننده را تضعیف می‌کند

دبیر کل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دولت یازدهم گفت: دکتر روحانی خود به شرط خردگرایی، اعتدال و حرکت‌های علمی به میدان آمده است و ما نیز با پشتوانه‌های تحقیقات درست از عملکرد دولت یازدهم دفاع می‌کنیم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: افكار عمومي ملت‌هاي منطقه پذيراي صهيونيست‌ها نيست


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تكنولوژي و سلاح قدرت نمي‌آورد و حاكمان كشورهاي بزرگ بايد بپذيرند كه افكار عمومي ملت‌هاي منطقه پذيراي صهيونيست‌ها نيست و مي‌بينيد كه لابي آنها چگونه شيطنت مي‌كند تا فضاي همكاري جهاني را دوباره آلوده كنند.

به بهانه 27 آذرماه روز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه


مقام معظم رهبری فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه، يعنى وحدت در هدف. هدف اين است كه همه به سمت ايجاد يك جامعه‌ اسلامىِ پيشرفته‌ى مستقل، جامعه‌ى امام، جامعه‌ى پيشاهنگ، جامعه‌ى الگو، ملت شاهد - ملتى كه مردم دنيا با نگاه به او جرأت پيدا كنند، تا فكر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پياده كنند، حركت نمايند.

آیت‌الله نوری‌همدانی: در مقابل گزینه‌های دشمن اسلام را داریم


آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای تضعیف نظام اسلامی ایران به کار گرفته است، اگر آنان همه گزینه‌ها را روی میز دارند ما هم اسلام را داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار