محبوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

داود اوغلو گفت داعش با ما کاری ندارد/ ترکیه بازنده اصلی اتفاقات سوریه

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به شکست سیاست‌های ترکیه در سوریه و عراق گفت: این کشور به دنبال نقش‌آفرینی در سوریه است تا حمایت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در مواقع حساس داشته باشد.

"قربانعلی محبوبی" استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره اجازه پارلمان ترکیه در اقدام نظامی علیه سوریه و تنش‌های اخیر در مرز دو کشور، اظهار داشت: ترکیه در اتفاقات سوریه بازنده اصلی بوده و در محور غربی- عربی – صهیونیستی دخالت کرده و هیچ توفیقی نداشته است.

وی با اشاره به وعده اردوغان در توفیق یک ماهه در اوایل جنگ سوریه افزود: ترکیه حامی جبهۀ النصره و داعش است و در عراق، داعش وقتی موصل را تصرف کرد و گروگان‌هایی از ترکیه داشت، داوود اوغلو گفت که نگران نباشید داعش با ما کاری ندارد و واقعاً در عمل هم چنین بود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به حمایت ترکیه از داعش تصریح کرد: ترکیه به دنبال نقش‌آفرینی و سهم‌خواهی و پیاده‌کردن نیروی نظامی در سوریه و خواهان جدایی بخش‌هایی از خاک این کشور بوده و به دنبال سوءاستفاده از موقعیت کنونی است.

وی در پایان با اشاره به شکست سیاست‌های ترکیه در سوریه و عراق خاطر‌نشان کرد: این کشور به دنبال نقش‌آفرینی در سوریه است تا حمایت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در مواقع حساس داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار