انتخابات فدراسیون فوتبال

تاج رییس فدراسیون شد، کفاشیان نایب رئیس اول/شایعه مهندسی انتخابات از سوی نامزدهای ناکام

مهدی تاج با کسب 50 رای از آرای حاضران در مجمع، رئیس فدراسیون فوتبال شد و علی کفاشیان هم به عنوان نایب رئیس اول این فدراسیون برگزیده شد.

 
آجرلو و تاج حاضر، عزیزمحمدی غایب!/ وزیر ورزش با تاخیر آمد
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  در انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال که صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، مهدی تاج با کسب 50 رای به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران برگزیده شد. پس از وی مصطفی آجرلو 15  و عزیزالله محمدی هم 6 رای به دست آوردند. 
 
علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال هم با کسب اکثریت آرا به عنوان نایب رئیس اول این فدراسیون انتخاب شد. 
 
مراسم انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حاشیه‌هایی هم در پی داشت. در حالی که قرار بود این برنامه ساعت 9:30 صبح در آکادمی ملی المپیک برگزار شود، به دلیل دیرکرد برخی حاضران با تاخیر آغاز شد. 
 
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت، آندرانیک تیموریان نماینده بازیکنان فوتبال، علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس، بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال، محمد احمدزاده، سرمربی ملوان انزلی و علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال از افرادی بودند که از ابتدای مراسم در سالن حضور داشتند. 
 
ضمن اینکه وزیر ورزش و جوانان هم خود را با تاخیر به این مراسم رساند.
 
* مسئولان برگزاری انتخابات از ورود دوربین‌های شبکه ورزش و خبرنگاران تصویری و مکتوب به سالن جلوگیری کردند و همه خبرنگاران به اتاق دیگری راهنمایی شدند. این در حالی است که قرار بود تیم تصویربرداری شبکه ورزش این مراسم را پوشش دهد. 
 
*با گذشت چند دقیقه از آغاز برنامه، کلیپی از عملکرد فدراسیون فوتبال کشورمان در چهار سال گذشته پخش شد. 
 
* بخش بعدی برنامه به سخنرانی کاندیداها اختصاص داشت و سه نامزد انتخابات به تشریح برنامه‌های چهارساله خود پرداختند. 
 
* بیت الله رضایی، مدیرعامل سایپا یک ساعت پس از جلسه به مجمع رسید و گفت: به دلیل ترافیک دیر به مجمع رسیدم. ترافیک امروز حرف و حدیث زیادی دارد!!
 
*امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره اعتراض شبکه های تلویزیونی از بیرون کردن آن‌ها از محل نشست توضیح داد: قرار ما این بود که فقط ۱۵ دقیقه ابتدایی پخش شود!!
 
*علیرضا مراد حاجتی مدیرعامل شرکت ملی حفاری چمدان به دست و 40 دقیقه بعد از شروع جلسه مستقیم از فرودگاه رسید.
 
تشریح برنامه‌های تاج
*مهدی تاج، یکی از نامزدهای انتخابات در بخشی از سخنرانی‌‌اش اظهار کرد: تعامل با دولت نافی استقلال فدراسیون نیست و موجب تقویت فوتبال می‌شود. متعهد می‌شوم به استقلال فدراسیون و تبعیت از قانون پایبند باشم. وی در تشریح برنامه‎‌هایش گفت: شفافیت مالی، ارتقاء فنی، پایداری اقتصادی و خصوصی‌سازی از راه‌های درست از رئوس برنامه‌های من به شمار می‌آید. 
 
 سازمان اقتصادی با هدف درآمدزایی، سازمان تیم ملی، سازمان لیگ فوتبال و سازمان لیگ فوتسال و فوتبال ساحلی، چهار سازمانی بودند که تاج در تشریح برنامه‌هایش به آن‎‌ها اشاره کرد.  
 
*برای هر کدام از کاندیداها 10 دقیقه زمان تعیین شد تا به تشریح برنامه‎‌های خود بپردازند. 
 
حرف‌های رئیس هیأت فوتبال گیلان
 *قربان علی الماسخاله رئیس هیأت فوتبال استان گیلان در گفتگو زنده در خصوص برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر ما در مجمع فدراسیون فوتبال هستیم ساعت 9:30 دقیقه مراسم شروع شده است و مقدمات کار انجام شده کاندیداها 10 دقیقه فرصت دارند برنامه خود را ارئه دهند، ما از قبل نیز از برنامه‌‌های مجمع اطلاعات کافی داشتیم. این دوره بسیار خوب برگزار شد و صدا و سیما پوشش مطلوبی داده است.
 
وی در ادامه افزود: جا دارد از وزارت ورزش بخاطر دخالت نکردن در بحث انتخابات تقدیرکنم باید عنوان‌کنم این دوره خیلی سخت است و برای اعضای مجمع که هر سه نامزد در یک سطحند و بسیاردشوار است که از این سه نفر کدام یک انتخاب می‌شوند.
 
الماسخاله اضافه کرد: به نظر من ساختار اداری فوتبال دچار مشکل شده است و کسی که ریئس فدراسیون شود باید ساختار داخلی فدراسیون را تغییردهدو دوم اینکه همدلی را در اعضا فدراسیون به وجود آورد تا مشکلات فوتبال کشورمان حل شود.
 
رئیس هیأت فوتبال استان گیلان ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا از فرصت به وجود آمده استفاده کنیم چراکه فقط در این فرایند است که می‌توانیم در آسیا وجهان فوق العاده باشیم و این میسر نمی‌شود مگر با همدلی مجلس، دولت و صدا و سیما. فوتبال برای مملکت است و متعلق به هیچ فرد خاصی نیست و برای توسعه فوتبال فرد منتخب با حمایت دیگر مسئولان باید تلاش کند. 
 
 
سانسور صحبت‌های گودرزی
پس از صحبت‌های کاندیداها در مجمع نوبت به وزیر ورزش و جوانان رسید. محمود گودرزی گفت: دوستان عنایت کنند تا این مرحله از تکامل فدراسیون به انجام برسد. 13 فدراسیون در المپیک حضور دارند و جای فدراسیون فوتبال خالی است. اگی این نتیجه را تلقی کنیم، موفق نبوده‌ایم. این موضوع در جام جهانی هم رقم خورد ولی جای خشنودی دارد. 
 
وی ادامه داد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس همواره آویزان دولت بوده‌اند و همواره در مشکلات مالی قرار داشتند.
 
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تا کنون بیش از 40 مجمع تشکیل شده است، اضافه کرد: این بار مجمع فدراسیون فوتبال به دلیل شرایط، حساسیت بیشتری دارد که امیدواریم با تعامل و دقت نظر اعضا به تعیین سرنوشت انتخابات و ایجاد فضایی سالم کمک کنیم. 
 
وی ادامه داد: باید با مساعدت همه مسئولان کمک شود تا همدلی مناسبی در فوتبال ایجاد شود و باید از این فدراسیون هم تشکر کنم. 
 
انتقاد شدید وزیر ورزش از فوتبال
محمود گودرزی در بخشی دیگر از صحبت های خود در مجمع از عملکررد فوتبال انتقاد کرد و رنکینگ حال حاضر را نیز ملاک داست و در این راه برخی از رسانه ها را نیز مقصر دانست.
 
*در حالی که خبرنگاران رسانه‌ها در اتاق دیگری حضور داشتند و صحبت‌های وزیر از یک دستگاه ویدئوپروژکشن برای آن‌ها پخش می‌شد، ناگهان این صحبت‌ها قطع و دستگاه گیرنده خاموش شد که این موضوع اعتراض خبرنگاران را در پی داشت. 
 
*حضور افراد غیررسانه‌ای در جایگاه خبرنگاران، نارضایتی خبرنگاران حاضر را در پی داشت. 
 
 
تاسف فتح‌الله‌زاده
علی فتح‌الله زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال هم در حاشیه این مراسم گفت: متاسفم که رسانه ها در مجمع حضور ندارند و این حق آنهاست که از اتفاقات مطلع شوند.
 
وی ادامه داد:کاش ترتیبی داده می شد که رسانه ها نیز در مجمع حضور داشتند و از پشت درب های بسته اطلاعات خود را بدست نمی آوردند. امیدوارم امروز رئیس جدید را بشناسیم و مجمع خروجی مناسبی داشته باشد.
 
انتقاد عابدینی از پیراهن تیم ملی 
امیر عابدینی هم در حاشیه این مراسم گفت: مجمع در نهایت انضباط و نظم کامل برگزار شد و روند خوبی را در این مجمع شاهد بودیم.
 
وی پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات اظهار کرد:شایدهرکدام از دوستان رای بیاورند از دید مردم برازندگی کامل را برای ریاست فدراسیون نداشته باشند اما امیدوارم با یک دیدگاه مثبت فوتبال را رو به توسعه و با برنامه داشته باشیم و هر کدام از این عزیزان باید با یک عزم ملی پیش بروند و در یک رقابت مثبت گوی سبقت را زا رقبای خود ربودند تمام امکانات مد نظر سر مربی تیم ملی را فراهم کنند.
 
وی درباره لباس تیم ملی فوتبال گفت:شان تیم ملی ما از ای بیشتر است و طراحی این پیراهن در حد تیم ملی فوتبال نیست.   
 
 
آغاز رای‌گیری
رای‌گیری از حاضران در مجمع لحظاتی پیش آغاز شد. در این رای‌گیری 72 نفر حق رای دارند و کاندیدای پیروز در انتخابات باید دو سوم آرا، معادل 48 رای را به خود اختصاص دهد. محمود گودرزی نخستین فردی بود که رای خود را داخل صندوق آرا انداخت. 
 
*هنگام رای‌گیری بازهم تصویر گیرنده اتاق خبرنگاران قطع شد! 
 
*آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم ملی و نماینده بازیکنان فوتبال هم رای خود را به صندوق انداخت. 
 
*امیر عابدینی و عزیزی خادم هم نامزدهای نایب‌رئیسی دوم به حساب می‌آیند.
 
حسینی کنگانی: انتخاب تاج مهندسی شده بود!
مجید حسینی کنگانی، رئیس هیأت مدیره باشگاه تاسیسات دریایی پس از انتخاب مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال گفت: انتخاب تاج را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم اما به نظر من این انتخابات از چند روز قبل هماهنگ شده بود و اتفاقاتی افتاد که منجر به انتخاب تاج به ریاست فدراسیون شد. 
 
نکته جالب اینکه علی فتح‌الله‌زاده هم صحبت‌های حسینی‌ را تایید کرد. 
 
ترکی: اعتقادی به مهندسی انتخابات ندارم
داور بین‌المللی فوتبال کشورمان درباره انتخاب مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال و شائبه مهندسی انتخابات گفت: ابتدا باید انتخاب تاج را به ریاست فدراسیون فوتبال را تبریک بگویم. وی در گذشته نشان داده از حامیان داوری کشور است و امیدوارم این حمایت‌ها را همچنان ادامه دهد. 
 
وی افزود: اعتقادی به مهندسی انتخابات ندارم اما طبیعی است که در آستانه انتخابات افراد با حضور در جلساتی برای به دست آوردن رای تلاش‌های خود را آغاز کنند. این موضوع در تمام انتخابات رایج است. 
 
*نماینده سازمان بازرسی کل کشور دز این باره معتقد است درصورتیکه این اتفاق رخ دهد از انتخابات جلوگیری می‌کنیم و به وزیر در این باره نامه خواهیم زد اما قرار نیست این اتفاق در مجمع رخ دهد.
 
*برخی نمایندگان استان ها با این موضوع مخالف بودند و قصد ترک مجمع را داشتند اما اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال و کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال خواستار ادامه حضور آنها در مجمع شدند.
 
*به دلیل برپایی یک نمایشگاه در خیابان سئول، ترافیک نسبتاً سنگینی در مسیرهای منتهی به آکادمی ملی المپیک، محل برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حاکم است. 
 
وزیر ورزش با تاخیر آمد/ حضور توامان افشارزاده و طاهری
 
 
وزیر ورزش با تاخیر آمد/ حضور توامان افشارزاده و طاهری
 
 
وزیر ورزش با تاخیر آمد/ حضور توامان افشارزاده و طاهری
 
 
 
 

ریاست فدراسیون به فوتبالی ترین مدیر رسید+سوابق

عزیزی خادم و عابدینی نامزد نایب رئیسی دوم و دبیر کلی فدراسیون شدند

کفاشیان از کدام نامزد حمایت کرد؟

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اين كفاشيان پس چرا دست برنمي داره بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دیگه تو ایران هیچ آدم دیگه ای نبود جز این دو نفر
یا تاج یا کفاشیان نشد کفاشیان بعد تاج بازم نشد تاج تاج کفاشیان نشد کفاشیان تاج تاج
............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقط میشه گفت افتضاح وزارت ورزش حاصلی داشت به نام تاج و کفاشیان
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ترسیدم.گفتم شاید ی نفر غیره رییس بشه و این مافیای قدرت از بین بره.خدا را شکر ک فوتبال ب همون پست رفت های قبلی ادامه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
موندم چراازخودفوتبالی ها رئیس اتنخاب نمیکنن بایدحتمایاسردارباشه یاربطی به این ورزش نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
کفاشیان وتاج دست از سر فوتبال ایران بر نمیدارن
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرق تاج و کفاشیان به نظر چیه؟ اینکه تاج نمیخنده و کفاشیان مبخندید تنها فرق شون از نظر من . زمانی کفاشیان از این فوتبال و فدارسیون رفت و ناپدید شد اون موقع دل خوش کنید . از ینظر تاج انتخاب شد بهتر بلاخره چندین سال گذشته تو فوتبال و ریس سازمان لیگ بوده. ولی نگرانی اینکه این باند هنوز تو فوتبال هست و با وجود وعده تاج مبنی بر شفاف سازی و جواب گویی درست و ن خندهو ماست مالی کردن نگرانی وجود داره که راه قبل برن و فوتبال فراموش بشه. بازم حساب دار. و خزانه دار انتخاب و مشخص نشد برای چی چرانباید انتخاب میشد. از الان شروع شد ترس این اقدامات هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مافیا قدرت تو فوتبال هست تو ایران یه غیر از این دو نفر مدیر دیگه پیدا نمیشه واقعا خنده دار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ده پونزده ساله همش تاج کفاشیان کفاشیان تاج ....

تو این کشوز 80 میلیونی دیگه کسی دیگه ای نیست که بتونه رئیس فدراسیون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ب نظر میرسه انتخابات خیلی خوبی بوده .اقای تاج شد رییس.بقیه اقایونم بلا پستای دیگه .مردم انتظار تغییر داشتن تو فدراسیون نه تغییر صندلی افراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
هه همون آشو همون کاسه دریغ از سر سوزنی امید به پیشرفت فوتبال کشور با وجود این خوش خنده ها
Germany
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
از گل بهترغضنفر۰۰۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
پوتين و مدودوف از نوع ايراني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
عجب انتخاباتی فقط جاهاشون عوض شد این همه ... اخر چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
انتخاب ایشان محتمل بودوبهترین گزینه دربین این سه نفرایشان بودوآرزوی موفقیت برای ایشان رادارم ولی این انتخابات مارایادانتخابات روسیه انداخت که پوتین بعدازاتمام ریاستش معاون شدودراصل همان کارریاست راانجام میدادکه امیدوارم کفاشیان فقط کارمعاونت راانجام بدهدوهنوزخودرارئیس نداند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فوتبال نابود شد تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
جناب گودرزی پرسپولیس واستقلال هیچ موقع آویزان هیچکس بجزطرفدارانشان نبودندواشخاصی که آویزان این دوتیم بودندبه خیلی جاهاحتی وزارت وثروت های کلان رسیدن وشاهداین ادعااینکه چرااین دوآویزان رابه بخش حصوصی باآن قیمت گزاف واگذارنکردید؟آیابه غیرازاین است که واگذاری این دوتیم موقعیت خیلی ها روبه خطرمیندازه؟آقای وزیرلطفادرمورداین دوتیم حدخود رابدانید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
گل بود به سبزه نيز آراسته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
بدبختی های فوتبال ایران دوبرابر میشه وقتی تاج رییس باشه کفاشیان هم نایب رییس...!!!!
آخرین اخبار