تجارت در هفته‌ای که گذشت

ناوگان حمل و نقل نیازمند نوسازی و بازسازی/ کاهش تعرفه موجب تحول در صنعت نمی‌شود

نیاز ناوگان حمل و نقل به نوسازی و بازسازی، عدم تحول در صنعت با کاهش تعرفه از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،نیاز ناوگان حمل و نقل به نوسازی و بازسازی،عدم تحول در صنعت با کاهش تعرفه از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

ناوگان حمل و نقل کشور به نوسازی و بازسازی نیاز دارد
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: با وجود آنکه در قانون برنامه پنجم در ماده 163 بند ه به تقویت ورود کامیون‌هایی با عمر 3 سال اشاره شده، متاسفانه آن طور که باید در محدوده زمانی مشخص کارهای مربوط به اجازه ورود یا قوانین و یا آیین‌نامه‌های مربوط به ‌آن انجام نشده است.

تازه‌ترين آمار گمرك از اوضاع تجارت خارجی ايران منتشر شد كه اين آمار از افزايش آهنگ رشد صادرات غيرنفتی كشورمان در برابر واردات حكايت دارد.

افزایش واردات کالا از آمریکا
بر اساس آمار گمرک، در آبان ماه سال جاری واردات کالا از ایالت متحده آمریکا از نظر وزنی 134.21 درصد و از نظر ارزشی 69.80 درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار بود کاهش یا افزایش تعرفه به عنوان راهبردی برای تحول نقش‌آفرینی کند در صنعت خودرو نیز باید تحولی تاریخی را شاهد بودیم.

سهم ناچیز ایران از تجارت در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی/ توسعه و تحقیقات در این صنعت جایگاهی ندارد
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به سهم ناچیز ایران در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی گفت: ما از سهم هزار میلیاردی بخش تجارت حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی در جهان هیچ حرفی برای گفتن نداریم و سهم ما در خاورمیانه نیز زیر پنج درصد است.

رئیس اتحادیه صحافان تهران گفت: نرخ‌های سنگین تشریفات پرپیچ و خم بانک‌ها در سال گذشته اجازه نداد که صنعت چاپ و بسته‌بندی خود را احیا کند و توان و ظرفیتش را افزایش دهد و چناچه شرایط در سال‌های آینده به همین منوال دنبال شود، شاهد تحولی در خور این صنعت استراتژیک نخواهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه لازمه حذف کارت بازرگانی اصلاح قانون است، گفت: طبق قانون مقررات صادرات و واردات هر کسی که می‌خواهد فعالیت بازرگانی انجام دهد باید کارت بازرگانی داشته باشد

افخمی راد گفت:ثبت سفارش برای بیش از 50 درصد اقلام وارداتی غیر حضوری شده و تا دو ماه آینده ثبت سفارش برای تمام کالاهای وارداتی نیز غیر حضوری می شود .

انتهای پیام/





برچسب ها: تجارت ، ناوگان ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار