گزارش/ مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي در آبان 91

از رونمايي از هواناو "تندر" تا مأموريت پدافند هوايي در خارج از مرزهاي کشور

حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در آبان ماه 1391، اخبار مختلفي را پي‌گيري كرد كه در اين گزارش به مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار آبان ماه 1391 در اين حوزه به‌ شرح زير است:

رصد لحظه‌اي ناوهاي هواپيمابر آمريكايي
فرمانده نيروي دريايي ارتش در گردهمايي فرماندهان مناطق و پايگاه‌هاي اين نيرو با اعلام ايجاد تحولات بزرگ در سطح نيروي دريايي راهبردي از رصد لحظه‌اي ناوهاي هواپيما بر آمريكايي خبر داد.
 
در شرايط جنگي حساس‌تري نسبت به جنگ تحميلي به سر مي‌بريم
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شرایط امروز گویای آن است که غرب حرکت رو به افولی دارد و امپراطوری‌هایی که سعی می‌کنند شاخ شکنی کنند، شاخ‌شان خواهد شکست.

راهیان نور دانش‌آموزی کاملا قانونی، داوطلبانه و مشتاقانه است

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: با توجه به اعزام سالانه بیش از ده میلیون بسیجی در اردوهای راهیان نور، سازندگی، علمی و ... سخت گیرانه‌ترین ضوابط در خصوص سلامت افراد و ایمنی کاروان‌ها اجرا می‌شود.

"پهپاد ايراني" ابهت پوشالين رژيم صهيونيستي را در هم شكست

جانشين وزير دفاع با بيان اين‌که پهپاد ايراني که بر فراز آسمان سرزمين‌هاي اشغالي به پرواز درآمد، ابهت پوشالين رژيم صهيونيستي را در هم شکست، گفت: در رابطه با طرح مسدود شدن تنگه هرمز نيز نيروهاي مسلح، منتظر دستور فرماندهي معظم کل قوا هستند.
 
رجزخواني علمي ايران با جهان در عرصه جنگ نرم

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء با اشاره به اين‌که همواره پيروزي در جنگ با پيروزي اوليه در رجزخواني‌ها ميسر مي‌شود، گفت: نخبگان و دانشگاهيان ما در عرصه جنگ نرم به رجزخواني علمي با دنيا مي‌پردازند که اين دفاع از جنس گلوله نيست، بلکه از جنس پيام است.

ورود پیکر اولین خلبان شهید به کشور 

پیکر سرلشکر "محمد صالحی" نخستین خلبان شهید دوران دفاه مقدس بعد از 32 سال انتظار به میهن اسلامی باز می‌گردد.

پيكر مطهر 17 شهيد دفاع مقدس به ميهن اسلامي بازگشت/ پيكر اولين خلبان شهيد تحويل داده شد

پيكر مطهر 7 خلبان شهيد دوران دفاع مقدس و 10 شهيد رزمنده از طريق مرز شلمچه به ميهن اسلامي بازگشت.

حمايت سازمان بسيج مستضعفين از خانواده‌هاي کشته شدگان حادثه راهيان نور/ تشريح برنامه‌هاي سازمان بسيج دانش آموزي

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي گفت: برخي منتظر بودند تا حادثه‌اي رخ دهد تا نارضايتي خود را از برگزاري اين اردوها اعلام کنند در حالي که شاهديم همزمان با اين حادثه 47 نفر ديگر در مسير ديگري تصادف کرده و کشته شدند اما اين موضوع هيچ‌گاه مطرح نشد.

خارج شدن انحصار توليد اسکادا از دست آمريکا/ آموزش رشته جديد دفاع سايبري در دانشگاه پدافند غيرعامل
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به ساخت نرم‌افزار اسكاداي بومي گفت: سه شركت دانش بنيان داخلي نمونه‌هاي اسكادا را در داخل كشور توليد كرده‌اند و از آن استفاده مي‌شود.

ايران همچنان چشم‌انتظار بازگشت پيکر 29 خلبان شهيد
فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: دولت عراق اعلام کرد که به دليل اينکه 29 تن از اين شهدا در آب‌هاي ايران، خليج فارس و يا آب‌هاي بين‌المللي مفقود شده‌اند، نمي‌تواند اطلاعات جامعي را از آنها به ايران ارائه کند.
 
پيکر 17 شهيد تازه تفحص شده در مسجد شهداي شلمچه تشييع شد

مراسم تشييع پيکر مطهر 17 شهيد دفاع مقدس که صبح امروز از مرز شلمچه وارد ميهن اسلامي شده بودند، در مسجد شهداي شلمچه برگزار شد.

"باور 373" جوهره تکنيک و تاکتيک ايراني

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء گفت: سامانه پدافند هوايي باور 373 جوهره تكنيك و تاكتيك است و در آينده به سامانه‌هاي دفاع موشکي کشور افزوده مي‌شود.

رهبري اراده فرمايند دفاع مقدس تكرار مي‌شود
رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: اگر شرايط ايجاب كند و فرمانده معظم كل قوا اراده فرمايند، دفاع مقدس تكرار مي‌شود و مردان اين سرزمين در دفاع از نظام و رهبر اسلام دريغ نخواهند كرد؛ همان گونه كه تاكنون ايستاده‌ و دفاع کرده‌اند.
 
مراسم تشييع پيكر مطهر اولين خلبانان شهيد دوران دفاع مقدس برگزار شد

مراسم تشيع پيكر مطهر اولين خلبانان شهيد دوران دفاع مقدس، با حضور فرمانده نيروي هوايي ارتش در ستاد فرماندهي نهاجا برگزار شد.

دشمنان ملت ایران در صورت خطا به سرنوشت صدام دچار خواهند شد

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دشمنان ملت ایران در صورت خطا به سرنوشت صدام و رژیم سرنگون شده او دچار خواهند شد.
 
"طرح شهيد فهميده" در 48 شهر اجرا مي‌شود

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه طرح "رهروان شهيد فهميده" طرحي دانست كه اجراي آن طي شش سال گذشته شور و حال وصف ناپذيري در نيروي دريايي سپاه پديد آورده است و گفت: اين طرح، جشن تولد ارتباط دانش آموزان 13ساله با سپاه و بسيج است.

سرلشکر فيروزآبادي: دولت به مشکلات مردم پاسخ فوری دهد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مهمترین مشکل مردم را معیشت، نظارت و کنترل قیمت‌ها دانست و بر لزوم پاسخگويي فوري دولت به مردم در قبال اين مسائل تأکيد کرد.
 
هواپیماهای بسیار پیشرفته‌تر از پهپادی که بر فراز اسرائیل به پرواز درآمد در اختیار داریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسلماً تکنولوژی پهپادی که اخیرا توسط نیروی مقاومت لبنان بر فراز رژیم اشغالگر قدس به پرواز درآمد و چشمان دشمنان را خیره کرد، آخرین فناوری و تکنولوژی ایران نبود.

بستن تنگه هرمز و تحريم‌ها هيچ ارتباطي با هم ندارند

وزير دفاع و پشيباني نيروهاي مسلح، هرگونه ارتباط ميان افزايش تحريم‌ها و بستن تنگه هرمز را رد کرد.
 
قطع شبکه ماهواره‌اي ايران نمونه بارز جنگ غرب عليه کشورمان است

وزير دفاع گفت: قطع شبکه‌هاي ماهواره‌اي ايران ازسوي کشورهاي غربي نمونه بارز جنگ غرب با نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وزارت صنايع بايد در واژگوني اتوبوس دانش آموزان بروجني پاسخگو باشد

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: مسئولين در وزارت صنايع بايد پاسخگو باشند، چرا كه بعد از واژگون شدن اتوبوس، سقف اين خودرو به صندلي‌ها مي‌چسبد و اين ناشي از ضعف در ستون‌هاي اتوبوس بود.
 
حضور نيروي دريايي ارتش در کشور سودان

بيست و دومين ناوگروه نيروي دريايي ارتش، صبح امروز در بندر پرتره سودان پهلو گرفت.

دولت آمريکا منشأ تروريسم سايبري است
وزیر دفاع در واکنش به اظهارات اخیر پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا گفت: آمریکا منشأ تروریسم سایبری است و قصد دارد با فرافکنی و اتهام‌زنی زمینه را برای افزایش تحرکات تروریسم سایبری از سوی دولت آمریکا فراهم کند.
 
پدافند غيرعامل از عوامل اصلي پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه بود

معاون امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل گفت: هدف اسرائيل در جنگ 33 روزه انهدام 900 هزار شيعه در بيروت بود اما با تدبير حزب‌الله و با رعايت مباني پدافند غيرعامل، اين آسيب به ميزان 12 برابر كاهش يافت.
 
عده اي در داخل ناآگاهانه دست روي دست دشمن مي‌گذارند/ راهنمايي و رانندگي پاسخگو باشد

دبير قرارگاه مرکزي راهيان نور با بيان اينکه عده‌اي در داخل، ناآگاهانه دست روي دست دشمن مي‌گذارند،‌ گفت: اگر مشخص شود که اتوبوس واژگون شده در بروجن نقض فني داشته، بايد راهنمايي و رانندگي پاسخگو باشد.

رژیم صهیونیستی به ابعاد قدرت نظامی ایران پی برده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بيان اين‌که رژیم صهیونیستی قادر نیست علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به هر تهاجمی پاسخ پشیمان کننده‌ای خواهد داد.
 
خوشحالم از اينكه پدرم به آرزويش رسيد

فرزند شهيد طهراني‌مقدم در آستانه سالروز شهادت پدرش گفت: خوشحالم از اينكه پدرم به آرزويي كه داشت رسيد.

تشريح جزئیات کامل حادثه اتوبوس دانش‌آموزان بروجنی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما اصلا نمی توانیم بگوییم که مدیران و فرماندهان در این واقعه کوتاهی کردند. نمی توانیم این تهمت را بزنیم به کسانی که این کاروان را بردند. همه وجودشان را گذاشتند و ده‌ها اقدام ایمنی را انجام دادند ولی حادثه بوجود آمد.
 
بكارگيري تاكتيك‌هاي رزم بر مبناي تهديدات متصور در رزمايش "عمليات متحرك هوايي"

فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران از بكارگيري تاكتيك‌هاي رزم نوين بر مبناي تهديدات متصور در رزمايش «عمليات متحرك هوايي» نيروي زميني ارتش خبر داد.
 
ارزیابی آمادگی‌های رزمی و دفاعی نیروی دریایی سپاه در تنب بزرگ

دریادار تنگسیری ضمن سرکشی از خط مقدم و سنگرها، از نزدیک با رزمندگان مستقر در جزیره تنب بزرگ دیدار و گفتگو کرد.

در مسائل رزمي بسيج غفلت شده است
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در شش سال گذشته، در مسائل رزمي بسيج غفلت شده است و امسال تصميم داريم در استان‌هاي سراسر کشور روي اين مسئله کار کنيم.

اقدامات مؤثر نيروي انتظامي براي جلوگيري از ورود عوامل تروريست به کشور

فرمانده نيروي انتظامي کشور با اشاره به حادثه تروريستي اخير در استان سيستان و بلوچستان گفت: نيروي انتظامي در جريان شناسايي عوامل ترور، اقدامات مثبتي را انجام داده است.

آمریکا به فکر ایجاد فتنه جدید در سوریه است/ هشدار به حاکمان قطر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به رغم وضعیت اسف‌بار ناشی از طوفان سندی و ضرورت رسیدگی به اوضاع مردم آسیب دیده آمریکا، دولت این کشور به فکر ایجاد فتنه جدید در سوریه است.

تمرین رزم یگان موشکی ساحل به دریای سپاه در سواحل خلیج فارس برگزار شد
اردوی تخصصی و تمرینات رزمی تیم‌های خوداتکایی موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه به مدت سه روز در منطقه عمومی رودان در استان هرمزگان با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، برگزار شد.

دوران تسلط راهبردي آمريکا در منطقه به پايان رسيده است؛ رصد لحظه به لحظه تحرکات دشمن
معاون ستادکل نيروهاي مسلح با اشاره به رصد لحظه به لحظه تحرکات دشمن گفت: دوران تسلط راهبردي، تاکتيکي و نظامي آمريکا در منطقه به پايان رسيده است.
 
سردار تهرانی‌مقدم مجاهدتی مخلصانه را برای ارتقاء قدرت نظامی کشور سامان داد
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سردار تهرانی‌مقدم و همکارانش در سازمان جهاد خودکفائی سپاه همچون دوران دفاع مقدس، شبانه روز مجاهدتی مخلصانه را برای ارتقاء قدرت نظامی و دفاعی کشور سامان می‌دادند.

منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه افتتاح شد
منطقه پنجم امام محمد باقر(ع) نیروی دریایی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه در شهرستان بندر لنگه افتتاح و سردار علی عظمایی به عنوان فرمانده اين منطقه دريايي منصوب شد.

حضور نظامی کم‌رنگ دشمنان در خلیج فارس نشان از درماندگی آنها دارد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: حضور نظامی ضعیف و کمرنگ دشمنان در خلیج فارس هیچ‌گاه نمی‌تواند تهدیدی برای ایران باشد؛ چراکه این حضور ضعیف نشان از درماندگی دشمن دارد.

سران قوا باید تبعیت دوچندانی از ولي فقیه داشته باشند/ حکم ولی فقیه هم‌تراز با حکم انبیاست
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اولیاء امور،‌ مسئولان کشور و سران قوای سه‌گانه باید تبعیت دوچندانی از ولي فقیه داشته باشند، چرا که اتحاد بین قدرت‌ها در کشور باعث اعتلای بیشتر انقلاب اسلامی خواهد شد.

گشت‌زني ناوگروه نيروي دريايي ارتش در درياي سرخ/ رونمايي از مدرن‌ترين دستاورد‌ها در 7 آذر

فرمانده نيروي دريايي ارتش از گشت‌زني ناوگروه نيروي دريايي ارتش در درياي سرخ خبر داد و گفت: در 7 آذر مرحله جديدي از ناوشكن سهند رونمايي خواهد شد و در اين روز خبرهاي خوبي را به ملت شريف ايران خواهيم داد.
 
سوریه رقابت‌گاه سنگین آمریکا و روسیه است/ ایران پرچم دار عزت و وحدت مسلمین

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ایران را پرچم دار عزت و وحدت مسلمین دانست و گفت: امروز در منطقه شاهد هستیم که سوریه رقابتگاه سنگین بین آمریکا و روسیه تبدیل شده است.
 
افزایش قیمت‌ها باید مهار شود/ از رأی خود به احمدی نژاد پشیمان نیستم

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: کوچکترين اختلاف بين سران قوا بازتاب بسيار گسترده‌اي در جامعه دارد و زمينه ناامني اجتماعي و ناامني رواني را در جامعه فراهم مي‌کند.

ملت ایران عزت با فقر را بر ذلت در ثروت ترجیح می‌دهد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با روح مقاومت خود عزت با فقر را بر ذلت در ثروت ترجیح داده و با مقاومت در برابر تحریم ها مقابل هیچ کس زانو نخواهد زد.
 
هیچ طوفانی نمی‌تواند درخت استقلال مارا تکان دهد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ مقاومت و استقلال ما تبدیل به درسی بزرگ شده است که ریشه‌های آن را امروز در تمام کشورهای منطقه شاهد هستیم و هیچ طوفانی نخواهد توانست درخت استقلال ما را تکانی کوچک دهد.

نقش‌آفرینی سیاسی شیعه به رهبری امام خمینی(ره) تجلی یافت
دستیار و مشاور عالي فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز شیعیان دارای قدرت تأثیرگذاری فراوانی در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند و فرصت‌های فراوانی را بوجود آورده‌اند.

نقش بسيار مهم پدافند در جنگ‌های نوین
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: دکترین نظامی ایران تنها در زمینه پدافند و مقابله با تهاجم دشمن برنامه‌ریزی شده است و در این راستا ارتقای آمادگی‌های دفاعی در زمینه پدافند جنگ‌های نوین امری ضروری و حیاتی است.

"خاتم‌الانبياء(ص)" قرارگاهي براي سازندگي در کشور
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا پس از پایان جنگ تحميلي در سال 1368 در راستاي تحقق خواست مقام معظم رهبري براي تلاش در عمران و آباداني کشور راه‌اندازي شد و اجرای چند طرح عمرانی را زیر نظر دولت بر عهده گرفت.

امير اسماعيلي برنامه‌ها و اهداف رزمايش «مدافعان آسمان ولايت4» را تشريح کرد
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص)در نشست خبري صبح امروز به تشريح برنامه‌ها و اهداف برگزاري رزمايش مدافعان آسمان ولايت چهار پرداخت.

دفاع از مراکز هسته‌اي کشور به صورت لايه‌هاي پنهاني صورت مي‌گيرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) گفت: دفاع از مراکز هسته‌اي کشور جزو حيثيت و اولويت‌هاي ما بوده که البته بخش عمده‌اي از اين دفاع به صورت لايه‌هاي پنهاني صورت مي‌گيرد.
 
وحیدی: پهپاد آمریکایی با برخورد قاطع نیروهای مسلح مجبور به فرار شد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره خبر حمله ایران به پهپاد آمریکایی گفت: هفته گذشته یک فروند هواپیمای ناشناس به فضای فوقانی دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس وارد شد که با اقدام به هنگام، هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرار شد.

پدر موشكي ايران را بهتر بشناسيم
سردار شهید حسن تهراني‌مقدم از بنيانگذاران اصلي صنايع موشكي جمهوري اسلامي ايران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بود.

آمريکا مراقب حضور خود در اطراف فضاي ايران باشد/ اطلاعات دقيق از پهپاد آمريکايي ارائه خواهيم داد
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح ايران هر زمان متوجه نفوذ و حضور نيروهاي دشمن شوند، با آن برخورد مي‌کنند. آمريکا مراقب حضور خود در اطراف فضاي ايران باشد.
 
نیروی انتظامی پیگیر عدم استاندارد بودن اتوبوس‌های اسکانیا است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مقصر بودن اتوبوس اسکانیا در حادثه دانش آموزان بروجنی گفت: نیروی انتظامی پیگیر این موضوع است و سازمان بسیج در این راستا شکایتی را علیه وزارت صنعت مطرح نکرده است.
 
هر پرنده مهاجمي را مجازات مي‌کنيم
جانشين فرمانده کل سپاه گفت: اسناد حضور پهپاد آمريکايي در حريم هوايي ايران موجود است و ما پرنده‌هاي مهاجم را مجازات مي‌کنيم.

اعلام خبر‌هاي خوش در سالروز نشاندن RQ170
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بيان اينكه در سالروز نشاندن RQ170 خبرهای خوشی را خواهیم داشت، گفت: در مواجهه با هواپیمایی که هدف نظامی و جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از جزیره خارک و اطلاعات اقتصادی و مسائل نفتی و تردد نفت‌کش‌ها را داشت، به‌موقع عکس‌العمل نشان دادیم.

برنامه‌ها و اهداف رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 4/ بهره‌برداری از موشک S-200
سخنگوی رزمایش مدافعان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 با بيان اينکه اين رزمايش از فردا وارد مرحله حساس و پیچیده خود خواهد شد، گفت: بسیاری از تجهیزات پدافند از پویایی رشد و توسعه قابل توجهی برخوردار هستند که در اين رزمایش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رونمایی از موشک ماهواره‌بر با سوخت جامد با قابلیت حمل ماهواره 100کیلویی/ عملکرد مناسب سپاه در مواجهه با پهپاد آمريکايي

فرمانده کل سپاه پاسداران از رونمايي پروژه‌ موشک ماهواره‌بر با سوخت جامد و با قابلیت ماهواره 100 کیلویی تا مدار ژئو در آينده نزديک خبر داد.

ابتکار شهيد تهرانی‌مقدم براي هدف قرار دادن کشتی‌های متحرک

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:‌ شهيد تهرانی‌مقدم کاری کرد که موشک‌های منحنی زن، کشتی‌های متحرک در دریا را مورد اصابت قرار دهيم و این فناوری منحصر به یک یا دو کشور در دنیا است.

ایران پیشنهاد آمریکا برای خط قرمز تلفنی تهران- واشنگتن را نپذیرفت

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب درباره پیشنهاد برقراری خط مستقیم قرمز تلفنی با ایران از سوی آمریکا گفت: این موضوع را ایران رد کرده و نپذیرفته است.
 
آغاز رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت4 با رمز "یا محمد رسول‌الله(ص)"

رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت4 با رمز "یا محمد رسول الله(ص)"، لحظاتي پيش آغاز شد.

استفاده از هواپيماهاي جنگنده بومي در رزمايش آسمان ولايت 4
رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات نهاجا گفت: هواپیماهای جنگنده بومی تولید کرده‌ایم که در بخش‌های مختلف رزمایش مدافعان آسمان ولایت از آن استفاده خواهیم کرد.

هواناو "تندر" رونمايي شد/ بهره‌برداري از هواناو سنگين با قابليت پرتاب موشك
وزير دفاع در مراسم رونمايي از هواناو بومي تندر گفت: اين هواناو كه به پهپادهاي شناسايي و امكانات جمع‌آوري اطلاعات نيز مجهز شده، قادر است مأموريت‌هاي مختلف و متنوعي در حوزه‌هاي نظامي به انجام رساند.

جنگ ايران با آمريکا هزينه بسيار سنگينی براي غرب خواهد داشت
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران گفت: در صورت وقوع جنگ بين ايران و آمريکا، هزينه بسيار سنگيني به غرب تحميل خواهد شد.
 
ارزیابی عملکرد انواع سامانه‌های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم/ بهره‌برداری از سامانه‌های توپ35 میلی‌متری اورلیکن
ارزیابی عملکرد انواع سامانه‌های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ بهره‌برداری از سامانه موشکی ارتفاع متوسط هاگ و سامانه‌های توپ 35 میلی‌متری اورلیکن مجهز به فاصله‌یاب لیرزی، انهدام چند فروند هواپیماهای دشمن فرضی و... از برنامه‌ها و اهداف روز دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4خواهد بود.

رونمايي از سامانه‌‌هاي موشکي "يا زهرا(س) 3" و "قادر"/ بهره‌برداري از سامانه توپخانه‌اي "صافات"

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از رونمايي سامانه‌هاي موشکي يا زهرا(س) 3 ، قادر و سامانه توپخانه‌اي صافات خبر داد.

مأموريت پدافند هوايي در خارج از مرزهاي کشور
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) گفت: پدافند هوايي، فراتر از مرزها با بکارگيري رادارها و ديده‌بان‌هاي هوشمند در راستاي مقابله با دشمنان جمهوري اسلامي ايران وارد عمل شده و همانند يک شبکه منسجم کامپيوتري در برابر تهديدات دشمنان عمل مي‌کند.

نقش برجسته رهبر معظم انقلاب در حماسه آزاد سازی سوسنگرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حماسه آزادسازی سوسنگرد در سال 59، رهبر معظم انقلاب نقش برجسته ای داشتند.

شليک موفقيت آميز موشک هاگ به هواپيماي بدون سرنشين

دقايقي پيش موشک ارتفاع متوسط هاگ با موفقيت هدف از پيش تعيين شده را در منطقه رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4 منهدم کرد.

سامانه "اسکای گارد" با پوشش راداری خود آتش بارهایش را با موفقیت شلیک کرد
در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4، سامانه "اسکای گارد" با پوشش راداری خود آتش بارهایش را شلیک و به هدف مورد نظر اصابت کرد.
 
ساخت موتور بسيار پرقدرت براي پرتاب موشک‌هاي دوربرد

جانشين وزير دفاع از ساخت موتوري پرقدرت که در پرتاب موشک‌هاي دوربرد و پرتاب‌هاي بسيار بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد، خبر داد.
 
در دومين روز رزمايش "آسمان ولايت 4" چه گذشت؟
ارزیابی عملکرد انواع سامانه‌های موشکی، رونمايي از سامانه‌‌هاي موشکي "يا زهرا(س) 3" و "قادر"، شليک موفقيت آميز موشک هاگ به هواپيماي بدون سرنشين و... .
 
ابتکارات شهید تهرانی‌مقدم عامل بازدارندگی دشمنان به ویژه آمریکا بود/علاقه‌مندی خاص رهبری به شهید تهرانی‌مقدم
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید تهرانی‌مقدم قدرت آینده‌نگری و حل مشکلات دفاعی و هجومی در رابطه با تهدیدات آینده جمهوری اسلامی ایران را داشت.
 
رونمایی از ديده‌بان هوشمند "راصد 32" / بهره‌برداري از شنود "صياد 40" در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبیاء(ص) از بهره‌برداري از ديده‌بان هوشمند "راصد 32" و سامانه شنود "صیاد 40" در پدافند هوایی کشور خبر داد.
 
انهدام اهداف توسط جنگنده‌های F14/ استقرار سامانه‌های مقابله با تهدیدات ارتفاع کم
با شلیک سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتفاع کم قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) علیه پرنده‌های مهاجم نیروی نارنجی، مرحله سوم رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت 4 آغاز شد.

سامانه‌هاي موشکی "یا زهرا 3" و "قادر" با موفقیت شلیک شدند

همزمان با سومین روز رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4، سامانه موشکی بهینه‌سازی شده "قادر" و "یا زهرا 3" با موفقیت شلیک شد.

پرتاب موفقيت‌آميز موشک اس 200/ نابودي يک پهپاد جت

لحظاتي پيش سامانه موشکي اس 200 با انهدام يک پهپاد جت، مأموريت خود را با موفقيت انجام داد.

"خارک" بزرگترين ناو منطقه غرب آسيا به ميهن اسلامي بازگشت
ناو بالگردبر جمهوري اسلامي ايران خارك پس از 75 روز مأموريت دريانوردي در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي به ميهن اسلامي بازگشت.

مخالفان سوریه شکست خوردند/ پيام رزمايش آسمان ولايت 4
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه در کشورهای حامي مخالفان سوريه صورت می‌پذیرد، ادامه ارتعاشات شوک بزرگی است که در اثر شکست بر آنها وارد شده است.
 
پرتاب موفقيت‌آميز موشک شلمچه از طريق سامانه موشکي مرصاد

در ادامه رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4، موشک شلمچه با موفقيت پهپاد گروه نارنجي(دشمن فرضي) را منهدم کرد.
 
در سومين روز رزمايش "آسمان ولايت4" چه گذشت؟
انهدام اهداف توسط جنگنده‌های F14، شليک موفق سامانه‌هاي موشکی "یا زهرا 3" و "قادر"، پرتاب موفقيت‌آميز موشک اس 200، رونمایی از ديده‌بان هوشمند "راصد 32" و... .
 
پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 با انجام عملیات ضداستقرار/پیام هشدار، یاس و ناامیدی برای متجاوزان

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 از پایان این رزمایش خبر داد و گفت: برای کشورهایی که فکر تخطی و تجاوز به ایران را دارند پیام هشدار و یاس و ناامیدی را برایشان داریم.
 
دفاع از مراکز حساس کشور در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 از انجام تمرین و تاکتیک‌ها برای دفاع از مراکز حساس کشور در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 خبر داد.
 
تضادي ذاتي بين ايران و آمريکا وجود دارد

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: شاهد بوديم که در طول ساليان گذشته، عرصه جنگ نرمي که توسط دموکرات‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران رقم خورده است، خيلي بدتر از جنگ سختي بوده که جمهوري‌خواهان به پا مي‌کردنند.
 
دستگيري عناصر تروريست وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه/ كشف 7 بمب آماده انفجار
تعدادي از عناصر تروريست وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه که با انجام چندين مورد بمب‌گذاري در شبکه‌هاي انرژي استان خوزستان درصدد اخلال در امنيت استان و ايجاد نا‌امني در زندگي شهروندان خوزستان بوده‌اند، دستگير شدند.
 
اولین موشک ایرانی چگونه ساخته شد
معاون امنیتی ‌وزیر کشور با اشاره به ساخت نخستين موشك ايراني توسط شهيد تهراني مقدم گفت: رفتیم دیدم که با امکانات اولیه موجود، موشکی را ساخته بود که حتی به قدری از نظر ظاهری ساده و ابتدایی بود که سردار صفوی پرسید این شلیک هم می‌شود؟! شهید تهرانی گفت بله ...

پاسخ حماس به حملات اسرائیل"عزتمند" است/ پایان دوران مصونیت نظامی رژیم صهیونیستی
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه پاسخ موشکی حماس به حملات کور موشکی تل آویو "عزتمند" است، گفت: فلسطینی ها امروز مصمم، با قدرت و بسیار جدی از موجودیت و آرمانهای خود دفاع کرده و شرایط جدیدی را در منطقه پدید آورده اند.
 
آزمايش موفق جديدترين تجهيزات و تسليحات ساخت وزارت دفاع در رزمايش ولايت 4

وزير دفاع گفت: جديدترين سامانه‌هاي تسليحاتي در حوزه‌هاي پدافند هوايي، الكترونيك، رديابي و ديده‌باني با موفقيت آزمايش و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

جنگ غزه مقدمه اضمحلال اسرائيل است
رئيس بسيج سازمان مستضعفين گفت: صهيونيست‌ها عناصري ترسو و بزدل هستند که با اقداماتي غافلگيرانه آسيب بسيار جدي خواهند ديد و سرنوشت اين جنگ که امروز رخ داد نشان خواهد داد که نابودي کامل رژيم صهيونيستي بسيار نزديک است.

ارتباط با آمريکا بيعت با يزيد است/ راه شهادت‌طلبانه‌اي تا رسيدن به پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر جهان ادامه دارد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت:راه شهادت طلبانه‌اي که امام(ره) به ما آموخت نسل به نسل و سينه به سينه منتقل شده و تا رسيدن به پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر جهان ادامه دارد و معتقدم ارتباط با آمريکا بيعت با يزيد است و ما هيچ گاه بيعت با يزيد را نخواهيم پذيرفت.

برگزاري رزمايش بزرگ غواصان عاشورايي در آب‌هاي كارون
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان گفت: رزمايش بزرگ غواصان عاشورايي با حضور غواصان بسيجي پيشكسوت در خرمشهر برگزار مي‌شود.
 
جوانان فلسطيني افتخارآفريني‌هاي جنگ 22 روزه را تکرار خواهند کرد
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بهترین جوانان فلسطيني، امروز در حال جانفشاني در عرصه مقابله با دشمن هستند و با ايمان خود، افتخار ديگري مانند جنگ 22 روزه را رقم خواهند زد.

بزگ‌ترين منکر براي ما مذاکره با آمريکا است/ نقش بسيج در اصلاح فريب‌خوردگان فتنه 88
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ما بعد از فتنه 88، گروه‌هايي را درست کرديم تا اغفال‌شدگان فتنه 88 را اصلاح کنيم و جواب بسيار عالي هم گرفتيم.

بازديد 35 وابسته نظامی از 24 کشور جهان از دانشگاه جنگ
35 وابسته نظامی از 24 کشور جهان، صبح امروز از دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران بازديد کردند.

تنها دانشجویانی با سابقه درخشان امکان حضور در دانشگاه دافوس ارتش را دارند
فرمانده دانشگاه جنگ در دیدار با وابستگان نظامی 24 کشور جهان گفت: تنها دانشجویانی با سابقه درخشان امکان حضور در دانشگاه دافوس ارتش را دارند.

مرخصی سربازان مناطق بد آب و هوا و متاهلین 10 روز افزایش یافت

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مرخصی سربازانی که در مناطق بد آب و هوا مشغول خدمت هستند و متاهلین 10 روز افزایش یافت.

اختلاف‌افکنی مهم‌ترین منکر در آستانه انتخابات است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مهم‌ترین منکر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری را اختلاف‌افکني دانست و افزود: نیروی انتظامی در امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

ايران با همه توان از مردم غزه حمايت مي‌کند
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: جمهوري اسلامي ايران به صورت همه جانبه از مردم مظلوم غزه حمايت خواهد کرد.

عملکردمان در مبارزه با فساد ضعيف بوده است/ تأکيد بر حمايت بسيج از قوه قضاييه

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: متأسفانه شاهد هستيم که در برخورد با فساد عملکرد خوبي صورت نگرفته است از اين رو بسيج بايد حامي قوه قضاييه بوده و در برنامه‌هاي اين قوه که مظلوم واقع شده است آنها را ياري کند.
 
برنامه‌ريزي براي تأمين امنيت انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري/ برخورد قانوني با تبليغات زودهنگام

معاون امنيتي انتظامي وزير کشور گفت: براي برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري، اقداماتي همچون توجيه معاونان امنيتي استانداري‌ها صورت گرفته و مجموعه جلسات لازم، پيش‌بيني و زمان‌بندي شده است.
 
بوستان‌هاي آلوده به جرايم اجتماعي را پاکسازي مي‌کنيم/ تحويل 450 رسيور به صورت داوطلبانه در شهر تهران

معاون اطلاعات سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: در راستاي برنامه‌هاي امر به معروف و نهي از منکر حدود 450 دستگاه رسيور ماهواره به صورت داوطلبانه از سوي مردم تهران تحويل داده شده است.

بايد دکترین کاربردی ما از یک کشور زمینی به دریایی تبدیل شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: بايد دکترین کاربردی ما از یک کشور زمینی به دریایی تبدیل شود؛ این کار باعث مصون ماندن از تهدید خواهد بود.

ایران تجربیات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی‌اش را به دیگر کشورها صادر می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:‌ اکنون در حال توسعه و صدور تجربیات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی به کشورهای دیگر هستیم و این عزت و اقتدار را به دنبال ایثارگری و جهاد در راه خدا می‌توان کسب کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، ارتش ، سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار