رئیس پلیس راه ناجا گفت: در نگاه، رویه و روش باید اصلاحات جدی انجام دهیم. امروز دیگر اقدامات سلبی و مقابله ای جواب نمی دهد.

افزایش هزینه های جرم تاثیر بخش نیست/مقصران حادثه رانندگی منجر به فوت پل تخریبی «کاکارضا» مشخص شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا ظهر امروز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی راه های لرستان با اشاره به اینکه می خواهیم با یکدیگر کاری را انجام دهیم که مطالبه مردم است، اظهار داشت: در اوایل انتصابم رحمانی فضلی من را احضار کردند و تاکید کردند که باید برای کاهش تعداد کشته ها فکری کرد.

او یادآور شد: بیش از ۱۶ هزار کشته کشور، یعنی ۷۵ درصد مربوط به جاده ها است که عدد بالایی است.

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه علی رغم کاستی ها، به بهانه کمبودها دست روی دست گذاشتن هم کار درستی نیست، قانون و شرع این را نمی پذیرد که در موضع انفعال قرار بگیریم و هر کدام از ما باید سهم خود را ایفا کنیم، افزود: در نگاه، رویه و روش باید اصلاحات جدی انجام دهیم. امروز دیگر اقدامات سلبی و مقابله ای جواب نمی دهد، خیلی ها می گویند هزینه جرم باید افزایش یابد اما این نمی تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: باید ابتدا سیستمی را اعمال کنیم که هیچ متخلفی نتواند از مجازات فرار کند و آن وقت اگر دیدیم نیاز به افزایش دارد این کار را انجام دهیم.

او با بیان اینکه در سیاست مهندسی ترافیک، آموزش و رفتارسازی ایرادات جدی داریم، تصریح کرد: زیبنده کشور ما نیست که واقعا در بحث تلفات جاده ای با تمسخر از ما یاد شود، از نوع رانندگی و رفتارهای غلط رانندگی به تمسخر یاد می شود.

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس از جان مایه می گذارند، این نوع خدمت نمونه خارجی ندارد، با کمترین ادعا و در اوج محرومیت تلاش می کنند وظیفه خود را دلی انجام دهند، افزود: چون فرآیند ها غلط است ایرادات و آسیب هایی وجود دارد، این ایرادات نیز به خاطر روش های غلطی است که نیروها را در آن قرار داده ایم.

مقصران حادثه رانندگی منجر به فوت پل تخریبی «کاکارضا» اعلام شد

سردار سید تیمور حسینی پیرامون حادثه رانندگی در پل تخریبی «کاکارضا» با اشاره به اینکه این حادثه را همکاران من بررسی کرده اند و تیم های کارشناسی به محل رفته اند، اظهار داشت: نتیجه نهایی بررسی ها به این شکل بود که ۵۰ درصد راننده به دلیل تخلفی که مرتکب شده بود سهم تقصیر گرفت چون از یک مسیر غیرمجاز تردد داشته است.

او تصریح کرد: همچنین ۵۰ درصد به دلیل نداشتن علائم لازم که به احتمال خیلی زیاد مسئول مربوطه که از شرکت های پیمانکاری است قصور داشته است، بنابراین ۵۰ درصد سهم تقصیر را برای آن فرد یا شرکت مسئول در نظر گرفته اند.

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه نکته مهم این است که باید اقدامات ما پیشاوقوعی باشد، افزود: بعد از اینکه اتفاقی افتاد اقدام کنیم خیلی دردی را دوا نمی کند، آن کسانی که نباید کشته شده اند و خانواده ها عزیز خود را از دست داده اند. مهم این است اقدامات ما بتواند خاصیت پیشگیری از حادثه و واقعه را داشته باشد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه در جلسه امروز هم در جمع مسئولین استانی بودیم و در همین راستا صحبت شد که برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که خاصیت پیشگیری داشته باشد، گفت: زمانی می توانیم بگوییم موثر بوده ایم که یک کار خوب و اثر بخش در حوزه پیشگیری از حوادث انجام دهیم.

او با بیان اینکه مشکلات استان را می دانیم، سیل خسارت سنگینی به زیرساخت ها و ابنیه استان وارد کرده اما هیچ چیزی باارزش تر از جان انسان نیست، تصریح کرد: عزم کشور و استان باید بر این باشد که نواقص ایجاد شده در سطح راه ها برطرف شود.

بر اساس این گزارش، بامداد ۱۷ مرداد بود که یک دستگاه خودرو پراید که در جهت خلاف مسیر تردد می کرد، در محل پل تخریب شده کاکا رضا داخل رودخانه افتاد و ۳ سرنشین آن فوت کردند. پل کاکارضا در الشتر که دو سال پیش افتتاح شده بود در سیل فروردین ماه امسال تخریب شد و همچنان اقدامی برای بازسازی این پل صورت نگرفته است.

ساماندهی تردد نفت‌کش‌های عراقی در محورهای لرستان

سردار سید تیمور حسینی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون خسارات سنگین تردد نفت کش ها در محورهای لرستان، رانندگی ناایمن و تلفات حوادث آن ها اظهار داشت: فلسفه ایجاد راه برای ایجاد شریان های اقتصادی است، تردد نفت کش ها بخشی از جریان اقتصادی کشور است و نمی توانیم صورت مسئله را پاک کنیم و بگوییم چون محورها امکانات مناسب را ندارند تردد هر نوع وسیله نقلیه سنگین و تانکر حمل سوخت ممنوع شود.

وی با بیان اینکه باید تمام هم و غم خود را بر بهسازی محورها بگذاریم، تصریح کرد: بخش زیادی از ترددهای درون شهری تردد هرز است، بدون هدف و صرفا به خاطر اینکه حوصله برخی افراد سر رفته در شهر با خودرو دور می زنند. اما ترددهای بین جاده ای عمدتا هدفمند است، یا در حوزه حمل بار و مسافر به صورت حرفه ای کار می کنیم و یا حتی مسافرت شخصی افراد است.

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه ایجاد راه های بین شهری باید در راستای تسهیل و کمک به تردد امن، ارزان و اقتصادی ناوگان حمل و نقل سبک و سنگین باشد، افزود: نگاه ما نگاه ملی و کشوری است، اما می بایست استان ها به هر شکل از این سیکل سفرهای جاده ای بهره اقتصادی ببرند و یا حداقل متضرر نشوند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه به همکاران خود در استان ابلاغ می کنم در مورد برخورد با تخلفات این قبیل خودروهای نفت کش که عمدتا عراقی هستند به صورت جدی وارد شوند، یادآور شد: خودمان هم در مرکز کشور برنامه ریزی مناسبی خواهیم داشت و پلیس راه استان هم باید برنامه ریزی لازم برای ساماندهی این ترددها را داشته باشد.

وی همچنین پیرامون تجهیز پلیس راه لرستان گفت: نیروهای لرستان با تجربه و متخصص و با انگیزه هستند. لرستان به لحاظ نیروی انسانی جزو استان های برخوردار است.

رئیس پلیس راه ناجا با بیان اینکه ۷۵ درصد معابر لرستان کوهستانی و صعب العبور هستند، تصریح کرد: حتما در تجهیز پاسگاه های پلیس راه در سطح کشور که قرار است از خودروهای کمک دار دو دیفرانسیل استفاده شود، لرستان به صورت ویژه دیده می شود.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.