مهم‌ترين عناوين خبري روز يكشنبه "گروه سياسي" باشگاه خبرنگاران

‌لزوم سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال، فرود اضطراري هواپيماي آمريكايي بعلت نقص فني، بستن تنگه هرمز درصورت افزايش تحريم‌ها، اخذ "راي الكترونيكي" در انتخابات آتي رياست‌جمهوري، اعطای اختیارات ویژه به "بقايي" برای استخدام رسمي 1500 نفر، مقابله يگان‌هاي عمليات ويژه و تفنگداران نيروي دريايي با نيروهاي متخاصم و ... از مهم‌ترين عناوين خبري امروز (يكشنبه)‌سرويس سياسي بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري امروز (يك‌شنبه 10 دي) به اين شرح زير  است:
 

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای شوراي اسلامی شهر دستجرد قم، گفت: می‌توان با ایجاد تسهیلات کمک‌های ویژه‌ای در بخش تعاونی‌ها ایجاد کرد و بهتر است طرح‌هایی در این زمینه آماده شود تا با همکاری یکدیگر این طرح‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
 
 
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي از فرود اضطراري هواپيماي آمريكايي در فرودگاه بين‌المللي اهواز خبر داد و گفت:‌ هيچ شخص آمريكايي در هواپيماي حضور نداشته است.
 
برنامه "نگاه يک" به موضوع بررسی "هدفمندي يارانه‌ها" پرداخت.
 
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و غرب برای اینکه نشان دهند تحریم‌ها اثرگذار بوده در حال ترویج این ذهنیت هستند که ایران در حال گفتگو و آماده مذاکره است تا مواضع خود را تعدیل و نقطه‌ نظرات غرب را تمکین کند ولي بايد بدانند ذره‌ای از حقوق ملت ایران عقب نخواهیم نشست.
 
 
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ هزینه مستشاران خارجی و بذل و بخشش‌هایی که عربستان در رابطه با کشورهای غربی و اروپایی انجام می‌دهد وحمايت از کسانی که برعلیه اسلام و ملت‌های اسلامی در حال فعالیت هستند، قطعا از سوی ملت و جوانان دانشجو و تحصیلکرده عربستان پذيرفتني نيست.
 
 
 
دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تنگه هرمز برای ایران یک موقعیت استراتژیک بوده و اگر مشاهده کنیم که فشار غرب و اروپا در رابطه با تحریم‌ها در حال افزایش است، از تنگه هرمز به عنوان یک فرصت استفاده کرده و آن را مي‌بنديم.
 
 

 
عضو کميسيون انرژي در مجلس با بيان اينکه اجراي فاز اول هدفمندي يارانه‌ها افسار گسيختگي اقتصادي با خود به همراه آورد، گفت: اين امر به نابودي توليد و اشتغال ملي منجر شد، لذا بهارستان به دولت پيشنهاد مي‌کند با کارشناسي بيشتر ماهي‌گيري ياد مردم دهد نه ماهي دست مردم دهد.
 
 

رئيس مرکز فناوري اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور تعداد محدودي از شهرها را براي اخذ "راي الکترونيکي" در شعب آن شهرها مشخص کرده است که پس از تاييد شوراي نگهبان نام آن شهرها اعلام خواهد شد.
 
 

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: این دولت در درون نظام و بر آمده از نظام و انقلاب است و اگر بخواهیم حذف و یا تحریفش کنیم و آن را ناکارآمد نشان دهیم این خود جفای به تاریخ این کشور و جفا در حق کسانی خواهد بود که فتنه 88 را خاموش کردند.
 

 
هیئت دولت قانونی را تصویب کرده که به موجب آن به بقایی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور اختیار داده شده است که 1500 نفر را خارج از ضوابط قانونی، استخدام کند.
 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: عزل و نصب های اخیر دولت در جلسه هفتگی با حضور اعضاي این تشکل مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به بركناري وزير بهداشت از سوي رئيس‌جمهور گفت: چرا برخی وزرای کار آمد دولت هرازگاهی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و رئیس جمهور شعار مهرورزی را حتی در دایره همکاران خود به فراموشی سپرده است.
 
 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور گرایش‌ها و تشکل‌های سیاسی مختلف در انتخابات پیش رو به همراه مشارکت فعال مردم اجازه نخواهد داد حوادث و اتفاقات تلخ سال 88 دوباره تکرار شود.
 
 

جانشین تیپ تفنگداران دریایی امام حسین(ع) با اشاره به استقرار یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش در قسمت‌هايي از سواحل دریای عمان گفت: ماموریت اصلی در این مرحله از عملیات این است که در برابر هرگونه نیروی مهاجمی که تا عمق 24 مایلی وارد محوطه آب‌های سرزمینی ما می‌شود، وارد عمل شده و از خود دفاع کنیم.
 

سخنگوي رزمايش تخصصي ولايت 91 نيروي دريايي ارتش گفت: پس از نزديک شدن يگان‌هاي مهاجم به خطوط دفاعي نيروهاي خودي، يگان‌هاي تکاور تفنگدار و عمليات ويژه به منظور مقابله با آن‌ها در سراسر سواحل مستقر شدند.
 

همزمان با سومین روز از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 هواناو‌های تولید داخل به اجرای تاکتیک‌ها و عملیات‌های دفاع ساحلی پرداختند و گروه دفاع سایبری نیروی خودی نيز، هکرهای نیروهای مهاجم را که قصد تخریب سامانه‌های پردازشگر و حافظه شبکه رایانه‌ای را داشتند شناسایی و خنثی کردند.
 
 
فرمانده يگان هوا دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروهای واکنش سریع هوا دریا با پدیده‌های شومی مانند دزدی دریایی مقابله می‌کند، گفت: استفاده از نیروهای زبده تکاوران و نیروهای عملیات ویژه در رزمایش با تمهیدات لازم و موفقیت کامل انجام شد.
 
 

اميد است جامعه بين‌الملل به خود بیاید و برای حمایت از حقوق قربانیان ترور و حقوق کسانی که بی دلیل متهم به فعالیت‌های تروریستی شده و به صورت ناعادلانه محاکمه، شکنجه و از حقوق اولیه محروم شده‌اند، گامی بردارد.
 
برخی گزارش های معتبر از آغاز دور جدید تحرکات جریان فتنه با همراهی ضد انقلاب خارج از کشور و سرویس اطلاعاتی فرانسه برای سوق دادن اروپا و امریکا به سمت اعمال تحریم های جدید علیه ملت ایران خبر می دهد.
 

يك وكيل دادگستري گفت: اگر بدهكار براي پرداخت مبلغ بدهي يا مهريه درخواست تقسيط كند به دليل اينكه خود خواهان مدعي تقسيط شده در صورت عدم پرداخت بازداشت مي‌شود.
 

حسين شريعتمداري با بيان اينکه فتنه سال 88 به لحاظ دامنه و عمق بسيار پيچيده‌تر و گسترده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام بود، گفت: اين فتنه از 20 سال قبل شکل گرفته بود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مهم ، عناوین ، مجلس ، دولت ، سرویس ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار