لحظه به لحظه با "نشست وین" در رسانه‌های خارجی /

فرانس پرس:ايران و 1+5 مرحله جديدی را برای حل مشکل هسته‌ای پشت سرگذاشتند

ايران و گروه 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، چين و روسيه به علاوه آلمان) روز چهارشنبه درباره ساختار مذاکرات براي دستيابی به توافق نهايی توافق کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در گزارشی تاکید کرد: ایران به تعهدات خود بر اساس توافقنامه ژنو پایبند است.


هاآرتص نوشت اولين دور گفتگوهاي هسته اي در وين بين ايران و شش قدرت جهاني بامداد روز پنجشنبه پايان يافت و کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در کنفرانسي خبري اين مباحثات را "شروعي خوب" توصيف کردند.


دور جدید مذاکرات گروه 5 + 1 میانجیگران بین‌المللی متشکل از پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در باره برنامه هسته ای آن کشور در وین گشایش یافت.



16:28 گزارش تلویزیون دولتی چین از مذاکرات وین
تلويزيون دولتي چين گزارش داد : ديپلماتهای غربی گفتند ايران و شش قدرت جهانی درباره طرح اقدام و تعيين چارچوب مذاکرات هسته ای با يکديگر توافق کردند و طرفين قرار است بار ديگر در نيمه دوم ماه مارس در وين ديدار کنند.



خبرگزاری فرانسه در گزارشي از وين نوشت ايران و قدرت های بزرگ پنجشنبه مرحله جديدی را به سمت حل و فصل قطعی مناقشه خود در خصوص برنامه هسته ای تهران با توافق درباره "چارچوب" گفتگوهای آينده که در عين حال طولانی و دشوار به نظر می رسد، پشت سرگذاشتند.



کارشناس صهیونیست از دیدار رئیس سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی با رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در ارتباط با مذاکرات هسته ای، سخن گفت.



16:05 يورونيوز:دستاورد مذاکرات وین،توافق برسر چارچوب راه حل نهایی
اولین دور مذاکرات هسته ای جامع ایران و کشورهای ۱+۵ در وین اتریش با توافق بر سر چارچوب مذاکرات و ادامه گفتگوها در اسفندماه پایان یافت.



16:00 العربيه: توافق وين بين ايران و گروه 1+5 غيرمنتظره بود/این توافق می تواند تاثیر مثبتی بر دور جدید مذاکرات در نیمه دوم ماه مارس آینده داشته باشد
شبکه تلويزيوني العربيه، توافق بين ايران و گروه 1+5 درباره چارچوب مذاکرات هسته ای آينده براي رسيدن به توافق نهايی را غيرمنتظره توصيف کرد


 14:41 زيباری مذاکرات هسته‌ای ايران در وين را مهم توصيف کرد/لاوروف:روسیه مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشورهای منطقه است
وزیران امورخارجه عراق و روسیه در نشست خبری مشترک در بغداد به تشریح مواضع خود در قبال مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه و جهان پرداختند.


وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد "وندی شرمن" رئيس هيات مذاکره کننده آمريکا در گفتگوهاي هسته ای ايران پس از پایان مذاکرات هسته ای وین روزهای 21 تا 25 فوريه (2 تا 4 اسفند) برای بحث درباره ايران به اسرائيل، عربستان و امارات عربي متحده سفر می کند.


13:02 سکوت "‌شرمن"‌ درباره توان موشکی ایران
الميادين در خبری فوری اعلام کرد شرمن حاضر به اظهار نظر درباره سؤال خبرنگار این شبکه درخصوص توان موشکی ايران نشد.


خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی اعلام کرد: " کاترین اشتون " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپانهم و دهم مارس (18 و 19 اسفند )به تهران سفر می کند.


مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در دومین روز، پیگیری شد.



سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین را طولانی و دشوار توصیف کرد.



سخنگوی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از پیشرفت نسبی در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنچ بعلاوه یک در ژنو خبر داد.


یک پایگاه اینترنتی روسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت : دولت اوباما به هیچ وجه نمی‌تواند با جهالت به نقش و اهمیت ایران در امنیت منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا بی‌اعتنایی کند.


شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی گزارش داد: مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.





10:40 العربیه : مذاکرات هسته‌ای ایران به صورت غیرمنتظره‌ای به خوبی پیگیری می‌شود
یک دیپلمات بلندپایه غربی تاکید کرد مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک به خوبی ادامه دارد.


خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد : یک مقام بلندپایه ایران اعلام کرد ایران و شش قدرت جهان بر سر دستور کار مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای تهران موافقت کرده‌اند و بار دیگر ماه مارس در وین ملاقات خواهند کرد.


خبرگزاری فرانسه امروز پنجشنبه از توافق ایران با پنج به علاوه یک درباره چارچوب مذاکرات فراگیر درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.



دیپلماتهای غربی حاضر در وین می‌گویند که ایران و 6 قدرت جهانی بر روی یک چارچوب و برنامه زمانبندی با هدف دستیابی به یک توافق جامع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.


خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است انعقاد توافق فراگیر میان ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان قبل از 20 ژوئیه امکان‌پذیر است.


خبرگزاری آلمان گزارش داد:عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران روز پنج‌شنبه گفت ایران و شش قدرت جهانی درباره ساختار مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی برای پایان دادن به بن‌بست موجود بر سر برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: دور بعدی گفتگوها میان پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان با ایران در تاریخ 17 تا 20 مارس در وین برگزار خواهد شد.


*** چهارشنبه  19 فوريه (30 بهمن)


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد،موضوع موشک های ایران خط قرمز ماست.




توافق های گروه "شش" واسطه بین المللی و ایران حاصل شده در ژنو در ماه نوامبر، کاملا به طور موثر انجام می شود.


شبکه الجزیره از توافق میان وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر ادامه پیدا کردن مذاکرات، تا فردا خبر داد.


19:13 لس آنجلس تایمز :انتظارات محدودی از مذاکرات هسته ای ژنو وجود دارد
لس آنجلس تایمز نوشت : نمایندگان ایران و شش قدرت جهان که روز سه شنبه در مذاکرات برای تدوین توافقی جامع در خصوص برنامه هسته ای تهران شرکت کردند ، سعی داشتند سطح انتظارات از این مذاکرات را کاهش دهند.




خبرگزاری رويترز در گزارشی از وين به قلم "فردريک دال" و "جاستينا پاولاک" نوشت:شش قدرت جهانی و ايران روز چهارشنبه در تلاش برای فائق آمدن بر شکافی عميق در انتظارات درباره اينکه توافقنامه نهايی بايد چه شکلی داشته باشد، دومين روز گفتگوها را در وين در خصوص برنامه هسته‌ای مورد مناقشه تهران آغاز کردند.


رییس مجلس کشورمان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی " لوفیگارو" تاکید کرد :‌ امکان تحقق توافقی جامع بر سر موضوع هسته ای میان ایران و کشورهای غربی امکان پذیر است .


مذاکرات تهران و گروه 1+5 در زمينه برنامه هسته ای ايران در روز دوم خود در فضايی مثبت برگزار شد.



نماينده روسيه در گروه 1+5 گفت: مقامات ايران تمام تعهدات مندرج در موافقتنامه ميان دوره با "گروه 5+1" که در نوامبر سال گذشته در ژنو منعقد شد را رعايت می کنند.


13:53 المیادین: احتمال توقف مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به علت بروز اختلافات
مذاکرات بين ايران و شش قدرت جهان احتمالا امروز به علت اختلاف دوطرف بر سر دستور کار مذاکرات، متوقف خواهد شد.



13:24 اشتون خواستار بررسی تمام گزینه ها در مقابل ایران شد
" کاترین اشتون" از کمیته امنیتی و سیاسی اتحادیه اروپا خواست تمامی گزینه های مورد نظر را برای پاسخ به ایران بررسی کنند .



ماری هارف قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکرات ایران و امریکا را پربار توصیف کرد.






روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی نوشت مذاکرات برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای دراز مدت با ایران به آرامی در وین آغاز شد.





اولين روز از مذاکرات جامع ايران با گروه 1+5 در مورد برنامه هسته اي کشورمان روز سه شنبه در مقر سازمان ملل متحد در وين، پايتخت اتريش آغاز شد.



شبکه تلويزيونی انگليسي زبان چين اعلام کرد، سخنگوی کاخ سفيد بر اين که گزينه نظامی عليه ايران هرگز از روی ميز برداشته نشده است، اما اولين گزينه آمريکا نيست، بار ديگر تأکيد کرد.





محافل ایرانی در سخنانی ابراز امیدواری کردند در مذاکرات وین جدول زمانی مناسبی برای پیشبرد توافق نهایی حاصل شود.



روزنامه اینترنتی روسی نیزاویسیمایا گازیه‌تا نوشت : هم ایرانی‌ها و هم آمریکایی‌ها درآستانه گفت و گوهای اخیر وین تاکید کرده بودند دستیابی به توافقنامه جامع هسته‌ای بین تهران و گروه پنج بعلاوه یک اگر ناممکن نباشد، خیلی پیچیده است.


روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تلاش به منظور دستیابی به یک راه حل جامع برای مسئله هسته‌ای ایران روز سه شنبه در نشست رو در روی مذاکره کنندگان ایرانی با مقامات آمریکایی و دیگر قدرت‌های مهم جهان آغاز شد.


09:19 شین هوا : مخالفت چین با تضعیف جو حاکم بر مذاکرات هسته‌ای ایران
خبرگـزاری شین هوا در خبری از وین نوشت: "لی بائودونگ" رئیس هیات اعزامی چین به مذاکرات وین روز سه شنبه در پایتخت اتریش اعلام کرد چین با هر گونه تقابل یا اعمال فشار با هدف تضعیف جو حاکم بر مذاکرات گفتگوهای هسته ای ایران مخالف است.

هدف اصلی این نشست سه روزه که از روز سه شنبه آغاز شد ، تعیین معیارهای روند مذاکراتی است که در صورت موفقیت آمیز بودن آن ، به همه تردیدهای جامعه بین المللی درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای تهران، پایان خواهد داد.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: هنوز ابهاماتی درباره جزئیات مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک وجود دارد.


مذاکره کنندگان ایرانی و نمایندگان قدرت های جهانی درباره توافق طولانی مدتی گفتگو کردند که بتواند ترديدهای جامعه جهانی درباره برنامه هسته ای ایران را برای همیشه از بین ببرد.


این در حالی است که پیشتر محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران، گفته بود که موضوع گفت‌وگوها با گروه 1+5 فقط برنامه هسته‌ای است و هیچ موضوع دیگری از جمله توان نظامی ایران در این گفت‌وگوها نیست.

*** سه شنبه 18 فوريه (29 بهمن)

مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه دنوِر آمریکا در اولین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین به صورت آنلاین گفت‌و‌گویی را با محمد جواد ظریف٬ وزیر خارجه کشورمان ترتیب داده است. این گفت‌و‌گو توسط کریستوفر هیل٬ دیپلمات با سابقه آمریکایی و رییس دانشگاه جوزف کوربِل انجام شده است .

21:02روزنامه"سان هرالد"؛ مذاکرات هسته ای وین ؛ تاکید بر تداوم فعالیت تمامی تاسیسات هسته ای 
روزنامه آمریکایی " سان هرالد " در مقاله ای با اشاره به آغاز دور تازه ای از مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی در وین آن را مذاکراتی دیگر برای تحقق تصمیم " جمهوری اسلامی ایران " برای ادامه فعالیت صلح آمیز هسته ای خود دانست .


مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ برای دست یافتن به راه حل جامع و نهایی در مورد اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران از امروز در مقر سازمان ملل در وین، پایتخت اتریش آغاز شد.


"یو اس ای تودی" نوشت: مذاکره کنندگان آمریکا و ایران روز سه شنبه دور تازه ای از مذاکرات درباره برنامه هسته ای را آغاز کردند و تهران اعلام کرده است به مذاکرات ادامه می دهد.


طرفهای مذاکره کننده ايرانی و غربي چشم انداز دور بعدی گفتگوها را به منظور دستيابی به توافق جامع ترسيم خواهند کرد .


پایگاه اینترنتی دبکافایل نوشت گفتگوهای هسته ای با ایران در حالی آغاز شده که آمریکا سه قول دست نیافتنی به اسرائیل درباره تاسیسات فردو، اراک و غنی سازی اورانیوم داده است.


 دستيابي به توافق نهايي بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک در اين دور از مذاکرات در وين بعيد است.


"لس آنجلس تایمز" نوشت: دیپلمات‌های آمریکایی در حالی وارد دور تازه مذاکرات هسته ای با ایران شده‌اند که در فکر این مسئله مهم هستند که چگونه مذاکره کنند تا ایرانی‌ها هم مذاکرات را برد- برد بدانند.


"عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری بلومبرگ، دستیابی به راهکار جامع را دشوار اما ممکن دانست.


تیم هسته‌ای آمریکا در مذاکرات هسته‌ای وین به شکل جدیدی ظاهر شد.



روزنامه یدیعوت آحارونوت در جریان نشست وین در گزارشی نوشت: روز سه شنبه مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران برای دستیابی به یک توافقنامه جامع در مورد برنامه هسته ای این کشور در وین آغاز خواهد شد اما این روزنامه مدعی شد، راه درازی در پیش است.


"مایکل مان" سخنگوی کاترین اشتون از پایان دور نخست مذاکرات ایران و 1+5 خبر داد.



خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: انتظار می‌رود مذاکرات هسته ای وین میان ایران و شش قدرت جهانی، ماه‌ها طول بکشد.


"وال استریت ژورنال" نوشت: آمریکا و ایران در آستانه مذاکرات بین المللی در وین درباره دورنمای دستیابی به توافقنامه نهایی که به شکلی دائمی برنامه هسته ای تهران را مهار کند محتاطانه واکنش نشان دادند.


رویترز در مقاله‌ای به دشواری‌های رسیدن به یک راه‌حل نهایی در مورد پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد.



بنیاد کارنگی در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین با انتشار گزارش معناداری مدعی شد: نمایندگان کنگره آمریکا درباره معامله هسته ای با ایران دچار توهم شده اند.



وزیر امورجاسوسی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در آستانه آغاز مذاکرات وین، عدم بررسی موضوع سانتریفیوهای ایران در ضمن مذاکرات وین را منجر به ایجاد رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه دانست.


 موسسه علوم و امنیت بین المللی در آستانه مشست وین، در مقاله ای به قلم "دیوید آلبرایت" و "پائولینا ایزویج" نوشت: انتظار نمی‌رود گام‌های موقت بر اساس طرح اقدام مشترک ژنو بر برنامه توسعه و تحقیق سانتریفوژهای ایران تاثیر جدی داشته باشد.


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شد : در حالی که قرار است مذاکرات هسته‌ای ایران امروز در وین آغاز شود اما امید چندانی به موفقیت آن وجود ندارد.


نشنال اینترست در تحلیلی نوشت، همزمان با اینکه مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی درباره مسئله هسته‌ای ایران این هفته از سرگرفته می‌شود، بسیاری از پیش بینی‌هایی که درباره این مذاکرات مطرح می‌شود به نظر می‌رسد بیشتر با هدف کاهش عمدی سطح انتظارات از مذاکرات ، پیش از انتخابات آتی آمریکا مطرح می‌شود.

"کریستین ساینس مانیتور" نوشت ایران امروز (سه شنبه) در حالی با آمریکا و دیگر قدرت های جهانی در وین درباره برنامه هسته‌ای این کشور در ازای لغو تحریم‌ها گفتگو می‌کند که دستیابی به پیشرفتی در این مذاکرات قطعی نیست.

فایننشال تایمز نوشت با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک، دیپلمات‌های غربی درباره امکان دستیابی به موقع یک توافق هسته‌ای تردید دارند.


شبکه بی‌بی‌سی گزارش داد: مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ برای دست یافتن به راه حل جامع و نهایی در مورد اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران از ساعاتی دیگر در مقر سازمان ملل در وین، پایتخت اتریش آغاز می‌شود.


این رسانه آلمانی در گزارشی به مذاکرات وین پرداخت : دور جدید مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و غرب تا ساعاتی دیگر در وین آغاز می‌شود. طرفین خوش‌بینی اندکی برای نتیجه‌بخش بودن فوری مذاکرات وین اعلام کرده‌اند.

یک رسانه صهیونیستی گزارش داد ایران در حالی امروز وارد مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ می‌شود که تأکید کرده است هرگز تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل نخواهد کرد.


دور دیگر مذاکرات گروه "شش " واسطه بین المللی با ایران در مورد برنامه هسته‌ای تهران در روز سه شنبه در وین آغاز می شود.


شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد سه ماه پس از توافق تاریخی ژنو، ایران و قدرتهای بزرگ امروز در وین گرد هم آمده‌اند تا درباره توافقی نهایی بر سر برنامه هسته ای‌ایران، گفتگو کنند.


اسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از مذاکره کننده سابق آمریکا نوشت: بعد از ماهها تلاش، ایران و 1+5 توانستند درباره توافقنامه "گام اول" در خصوص مسئله هسته ای جمهوری اسلامی موافقت کنند. اما دوطرف مذاکره کننده که قرار است در روز سه شنبه با یکدیگر گفتگو کنند،احتمالا درخواهند یافت که مشکلاتی همچنان وجود دارد.


روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و ۱+۵ برای دستیابی به توافق دائمی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شد : در وهله اول خوشبینی چندانی به این مذاکرات وجود ندارد.





آنتی‌وار در گزارشی از کارشکنی مقامات آمریکایی و اسرائیلی در آستانه مذاکرات وین خبر داد.






خبرنگار شبکه تلویزیونی یورونیوز از حال و هوای نشست ایران و 1+5 در وین گزارش داد.




فرانس‌پرس گزارش داد: ایران و قدرت‌های بزرگ روز سه‌شنبه مذاکرات دشواری را برای حل قطعی مناقشه مربوط به برنامه هسته‌ای تهران آغاز خواهند کرد.


وندی شرمن رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در گفتگو با سی‌ان‌ان تصریح کرد :‌ مذاکرات وین نیز بر اساس گام نخست توافق‌نامه پیش می‌رود و ما در انتظار گام‌های بعدی هستیم.


"عبدالهادی طاهر" گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد این بار ایران و کشورهای 1+5 به وین رفته‌اند تا در خصوص راه حل نهایی پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کنند.





وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد، موضوع گفتگو فقط برنامه هسته‌ای ایران است و هیچ موضوع دیگری از جمله توان نظامی ایران در این گفتگوها نیست.




دیپلمات‌های غربی حاضر در وین در مصاحبه با خبرگزاری شین‌هوا مذاکرات ایران و 1+5 را سخت و دشوار توصیف کردند.







"اریک کانتور" رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه نشست وین، اظهارات گستاخانه و تندی را در مورد ایران بیان کرد.



آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان این هفته گزارش ماهانه خود را در مورد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای نوامبر، ارائه خواهد کرد.




نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سومین مورد اظهارات تند خود در 24 ساعت گذشته علیه ایران، در کنفرانس روسای شرکت‌های بزرگ یهودی در بیت المقدس در روز دوشنبه ادعاهای جدیدی را مطرح کرد.



***  دوشنبه 17 فوریه(28 بهمن)


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در دیدار با رئیس جمهور پرو خواستار تغییر سیاست‌های غرب در قبال برنامه هسته ای ایران شد.



ایران در آستانه برگزاری گفتگوهای وین با شش قدرت جهانی درباره برنامه هسته‌ای خود ، مرکز پزشکی برای "فوریت‌های هسته‌ای" در تأسیسات هسته‌ای نطنز راه‌اندازی کرد.





به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین، ایران و گروه پنج به علاوه یک (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به علاوه آلمان) روز سه شنبه در تلاش برای تبدیل توافقنامه موقت هسته ای به توافقنامه بلند مدتی مذاکره خواهند کرد.




العربیه گزارش داد: ایران و گروه پنج بعلاوه یک از روز سه‌شنبه مذاکرات هسته‌ای دوجانبه را در وین از سر می‌گیرند.






روزنامه "فایننشال تایمز" نوشت تعامل مثبتی باید میان دو طرف مذاکرات هسته ای برقرار و چهار مسئله مهم باید در این مذاکرات حل شود.





"رابرت اینهورن" دستیار سابق وزیر خارجه آمریکا در مقاله‌ای که در پایگاه اینترنتی موسسه بروکینگز به چاپ رسیده است، به طرفین گفتگو در مذاکرات هسته ای توصیه کرد بر نیازهای عملی برنامه هسته ای ایران تمرکز کنند تا به بن بست زودهنگام در گفتگوها نرسند.




سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهاراتی را درباره ایران و سوریه بیان کرد.





ویَن ، پایتخت کشور اتریش و یکی از استان‌های نه‌گانه کشور اتریش محسوب می‌شود.این شهر اینک قرار است تا میزبان مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 باشد.


از نظر وزیر امور خارجه سابق فرانسه، ثمربخش بودن مذاکرات هسته ای موازنه قدرت در ایران، آمریکا، اسرائیل، عربستان، ابوظبی را اصلاح خواهد کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، هسته ای ، توافق ، وین ، اشتون ، مک کین ، گفتگو ، فرانسه ، آلمان ، چین ، روسیه ، عراقچی ، بعیدی نژاد ، تهران ، فابیوس ، ژنو ، کری ، اروپا ، مذاکره ، اسرائیل ، کارشکنی ، مردم ، اوباما ، کاخ سفید ، واشنگتن ، نیروگاه ، تل آویو ، نتانیاهو ، صهیونیستی ، انتقاد ، رم ، ایتالیا ، وزیر خارجه ، سوئیس ، حقوق ، دیپلماتیک ، پرونده ، افراط گرایی ، تحولات ، تروریسم ، گردشگری ، اجماع ملی ، روحیه ، دولت ، تیم ، رهبر انقلاب ، محمد جواد ، مایکل مان ، آدام شوبین ، غنی سازی ، بیست درصد ، بمب ، اتمی ، رژیم صهیونیستی ، خامنه ای ، یوکیا آمانو ، آژانس اتمی ، سازمان ملل ، منابع غربی ، سنا ، کنگره ، موساد ، مدالیته ، پروتکل الحاقی ، سخنگو ، اتحادیه اروپا ، منابع رسمی ، راکتور ، سانتریفیوژ ، آب سنگین ، اراک ، قم ، فردو ، نطنز ، کلاهک هسته ای ، انگلیس ، چاک هیگل ، جان کری ، توافق احتمالی ، بسته پیشنهادی ، تحریم ، تحریم نفت ، اورانیوم ، italy ، iran fm ، geneve ، geneva talks ، world powers ، vienna ، iran talks ، negotiation ، tehran ، deal possible ، khamenei ، negotiations ، optimistic iran ، supreme leader ، nuclear team ، rouhani ، washington ، un ، us negotiator ، western powers ، relief ، uranium ، enrichment ، nuclear weapon ، lift sanctions ، geneva ، iaea ، yukiya amano ، obama ، john kerry ، paris ، french ، araqchi ، abbas araqchi ، britain ، china ، russia ، united states ، delegation ، arak ، heavy water ، netanz ، fordow ، hassan rouhani ، atomic ، watchdog ، catherine ، ashton ، diplomats ، eu ، technical ، discussions ، nuclear program ، nuclear ، agreement ، iranian ، officials ، banking ، sanction ، ap ، reuters ، yjc ، iran news ، terorism ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهيدی
۱۴:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
جالب بود در هيچ خبرگزاری چنين بسته ای که اینطور جامع بتوان بازتاب مذاکرات وین را در خبرگزاری های خارجی ديد پيدا نکردم ، ممنون از کار تيمی خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
بسیار کامل و دقیق بود. متشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
خسته نباشيد عالي بود
آخرین اخبار