اخبار لحظه به لحظۀ بازتاب رسانه‌های خارجی از مذاکرات وین؛

بی بی سی:ایران و آمریکا معتقد هستند به نیمه راه رسیده اند/ایران درباره موشک های بالستیک مذاکره نمی کند /ونگ یوان:دور جدید مذاکرات ایران و غرب بسیار مهم بود

امروز روز دوم از دور سوم مذاکرات ایران و 1+5 در وین برگزار می‌شود.


معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به برخی مشکلات در روند مذاکرات هسته ای غرب با ایران، تاکید کرد، امکان دستیابی به توافق میان دوطرف تا 20 ژوئن وجود دارد.


نماینده چین در مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران این دور از مذاکرات را بسیار مهم توصیف کرد.



شبکه بی بی سی گزارش داد، کمتر رخ می دهد که ایران و آمریکا بر سر چیزی موافقت کنند.


یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از مقام بلند پایه آمریکایی گزارش داد، احتمال رفع اختلافات با ایران کم است.

" تایمز اسرائیل" روند گفتگوهای ایران با کشورهای 5+1 را رو پیشرونده دانست .



شبکه بی بی سی فارسی در آخرین بخش خبری خود مدعی شد که عراقچی و شرمن شب گذشته یک نشست 90 دقیقه ای داشتند.



آروتز شوا در خبری بااشاره به دور سوم مذاکرات هسته ای در وین اذعان کرد این گفتگوها با هدف توافق نهایی انجام می گیرد.


خبرگزاری رویترز در گزارشی از وین به قلم "لوئی شاربونو"، "پریسا حافظی" و "فردریک دال" نوشت: مذاکره کنندگان ایران و شش قدرت جهانی روز چهارشنبه تلاش کردند اختلافات را کاهش دهند.


روزنامه "‌واشنگتن پست " در مقاله ای نوشت :‌ مقامات دولتی آمریکا کاملا متقاعد شده اند که تحقق توافق نهایی و جامع با ایران بر سر برنامه هسته ای آن امکان پذیر است .


ایران و قدرت‌های جهانی در شرایطی روز چهارشنبه دومین روز دور سوم مذاکرات هسته‌ای را آغاز کردند که امید برای حرکت به سمت سطح بالاتر برای آغاز تهیه پیش‌نویس توافق نهایی تاریخی درباره برنامه هسته‌ای تهران در ماه آینده میلادی افزایش یافته است.

روزنامه صهیونیستی "‌جروزالم پست "‌در گزارشی به روند مذاکرات هسته ای ایران و کشور 5+1 در روز دوم اشاره کرد .


تصمیم سنای آمریکا در مورد عدم اجازه ورود به " حمید ابوطالبی " فرستاده ویژه ایران در سازمان ملل می تواند نقشی منفی در مذاکرات هسته ای ایفا کند .

پایگاه اینترنتی "دبکا فایل" وابسته به دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران با شتاب به پیش می‌رود.

"یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه تقریبا سه ماه پس از اجرای توافق هسته‌ای موقت بین ایران و شش قدرت جهان، اعلام کرد تهران طبق برنامه در حال اجرای توافق پارسال است.

شرایط موجود نشان می‌دهد که احتمال دستیابی به توافق نهایی برای برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده در ماه ژوئیه بسیار کم است، در این صورت می‌توان انتظار داشت دولت آمریکا از کنگره بخواهد که در شرایط کنونی اقدامی در این زمینه انجام ندهد.

روزنامه آلمانی "اشتاندارت" چاپ وین صبح چهارشنبه 9 آوریل نوشت: هنوز بر سر راه گفتگوهای هسته‌ای با ایران، موانع متعددی باقی است.


المیادین در گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام نمود : توافق بر سر بیشتر مسائل حاصل گردیده است.


رئیس هیات سیاسی مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای وین در گفتگو ببا المیادین تاکید کرد هر دو طرف در مذاکرات جدی هستند.


جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور مدعی شد موضوع حقوق بشر ایران را نیز در کنار مساله هسته‌ای و اعمال تحریم‌های این کشور دنبال می‌کنیم.


سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد، مذاکرات وین بین ایران و 6 کشور پیشرفت داشته است.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: قدرت‌های بزرگ امیدوارند توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تا بیستم ماه ژوئیه محقق شود.


سومین دور از مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی در وین به روز دوم کشید. معاون وزیر خارجه ایران گفته است دور بعدی این مذاکرات هم در وین و اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.


یک منبع هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ایتارتاس گفت: "فرهاد پرورش" مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر برای شرکت در گفتگوهای وین عازم این شهر شده است تا برای رفع تحریم‌های هواپیمایی تلاش کند.

رويترز اعلام کرد چهار شرکت بيمه آمريکا به خاطر ادعای نقض تحريم‌های ايران تحت پیگرد قرار گرفتند.



(19 فروردین)
گروه 1+5 از پيشرفت در مذاکرات با ايران خبر دادند.



رئیس رژیم صهیونیستی که با رئیس جمهور چین در پکن دیدار کرده است بار دیگر به تکرار ادعاهای همیشگی خود پرداخت.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که گروه 1+5 به دنبال توافق جامع و نهایی با ایران است.وی از تشکیل کمیسیون مشترک خبر داد.


وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا مدعی شده است که اقدامات آنها سبب بازرسی از تاسیاست هسته ای ایران شده است.وی باردیگر روسیه را تهدید به هرگونه اقدام برای بازداشتن این کشور در اوکراین کرد.


چين از ايران و شش قدرت جهان خواست در تازه‌ترين مذاکرات هسته‌ای که روز سه‌شنبه در وين آغاز شد، انعطاف‌پذير باشند.


پایگاه خبری رژیم صهیونیستی نوشت : یک دهه اختلاف میان ایران و غرب در استانه پایان گرفتن در وین است .


مذاکرات ایران با کشورهای پنج به علاوه یک روز سه‌شنبه، ۱۹ فروردین، در وین آغاز شد.


صدای روسیه به نقل از یکی از اعضای هیات ایرانی مذاکره کننده در وین اعلام کرد : ایران در حال آماده سازی مراحل قانونی برای تهیه توافق نامه جامع و نهایی می باشد .


رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مصاحبه با شبکه المیادین بر تداوم غنی سازی اورانیوم توسط ایران به میزان 20 درصد تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برنامه هسته ای ایران را مورد بحث قرار داد.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین در تحلیلی پیرامون دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب از سرعت مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

روزنامه "‌نیویورک تایمز " در خبری با اشاره به آغاز مذاکرات هسته ای در وین آن را آخرین فرصت های غرب برای توافق با ایران دانست .


پایگاه اینترنتی تینک پراگرس آمریکا نوشت: گروهی از تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی معتقدند منطقی است که در چارچوب توافق هسته‌ای نهایی میان گروه 1+5 با ایران اجازه غنی‌سازی به این کشور در حد محدود داده شود.

 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورهای 1+5 آماده اند با نمایندگان ایران بر سر توافق جامع به گفتگو بنشینند .

 
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در خبری به آغاز دور تازه ای از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 5+1 اشاره کرد .

الحیات در گزارشی نوشت : ایران امیدوار است تا مذاکرات وین مقدمه‌‌ای برای توافق نهایی پرونده هسته‌ای اش باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، دور جدید مذاکرات ایران و شش قدرت جهان برای حل و فصل مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای این کشور روز سه شنبه آغاز شد.


"وندی شرمن" مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفت وگوهای هسته ای پیش از آغاز نشست با معاون خود گفتگویی داشت.


یک گروه صهیونیستی با برگزاری تجمعی اعتراضی، سعی در تحت تاثیر قرار دادن فضای مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در وین را دارد.


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از وین به قلم "کریستوف اشمیت" با عنوان " مذاکرات هسته ای با ایران تسریع می شود " نوشت : قدرت‌های بزرگ و ایران امروز سه شنبه ماراتن دیپلماتیک خود را در وین با سرعت بیشتری در پیش می‌گیرند.

دولت آمریکا درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای با ایران ابراز خوشبینی کرد.



وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران پیامدهایی برای اسرائیل خواهد داشت.



دور تازه مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی امروز در وین پایتخت اتریش به ریاست "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز می‌شود.


تلویزیون دولتی ژاپن مذاکرات وین را گامی در جهت تدوین پیش‌نویس توافق‌نامه هسته‌ای با ایران توصیف کرد.


دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد مشکلات جاری فعلی میان غرب و روسیه به مذاکرات هسته‌ای با ایران تاثیر منفی نگذارد.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: ایران و آمریکا به دور جدید مذاکرات هسته‌ای خوشبین هستند.



وزیر امور خارجه عمان گفت کشورش مواضع و دیدگاه‌های ایران و آمریکا را به هم نزدیک کرده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات گفت: ایران به طرح اقدام مشترک پایبند بوده است و گفتگوهای 1+5 و ایران در مسائل فنی تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

همزمان با آغاز دور سوم مذاکرات ایران و غرب در وین، دو سناتور آمریکایی از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند تا در صورت نهایی شدن توافق تهران با مسکو برای فروش نفت در برابر کالا، محدودیت‌‌های بیشتری را بر ایران اعمال کند.

سنای ایالات متحده، طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن حمید ابوطالبی، سفیری که ایران برای نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده است، اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهد داشت.



(18 فروردین)
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با رادیو فردا(ارگان سازمان سیا) گفت:کسی در این دور منتظر توافق نیست.وی گفت:قطعنامه پارلمان اروپا الزام اور نیست.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 که قرار است فردا سه شنبه در وین برگزار شود، به مسایل باقی مانده در برنامه هسته‌ای ایران خواهد پرداخت.


یک روزنامه انگلیسی گزارش داد، که عربستان سعودی به خطری برای منطقه و بازار جهانی انرژی تبدیل شده است.این روزنامه همچنین نوشت:مذاکرات هسته ای غرب با ایران، پیشرفت برنامه هسته ای این کشور را متوقف نکرده است.

آمريکا اسامی هيات نمايندگی خود در دوره جديد مذاکرات جامع اتمي ايران و گروه پنج بعلاوه يک را که قرار است اين هفته در وين، پايتخت اتريش، برگزار شود ، اعلام کرد .


روزنامه آمریکایی " شیکاگو تریبون "‌ در گزارشی به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 5+ 1 و احتمال توافق نهایی در آن اشاره کرد .


نشریه "ترکیش ویکلی" در گزارشی به بازتاب خبر آغاز دور تازه ای از مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 5+1 پرداخت .


"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 در توییتر خود پیام گذاشت.



دور تازه ای از مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 5+1 در حالی از روز سه شنبه آغاز خواهد شد که درنهایت نتیجه ای جز تداوم برنامه هسته ای تهران نخواهد داشت .




نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در استانه مذاکرات با تاکید بر ادعای لزوم نپذیرفتن نماینده جدید ایران در سازمان ملل از جانب آمریکا مدعی شد : ایران فقط به دنبال طولانی کردن مذاکرات هسته ای خود با غرب است.





روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: تحت توافق موقت ژنو در ماه نوامبر، ایران قادر به دریافت بسیاری از درآمدهای نفتی خود از طرفین معامله نیست.




معاون وزیر امورخارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد انتظار خاصی از برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب نمی‌رود.




رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اظهارات کارشکنانه‌ای در آستانه دور جدید مذاکرات گفت: ما به تعهدات ایران در موضوع برنامه هسته‌‌ای‌اش مشکوک هستیم.



(17 فروردین)
23:00  وندی شرمن برای انجام مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران، عازم وین شد
نماینده وزارت امور خارجه آمریکا که ریاست هیئت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات هسته ای غرب با ایران را بر عهده دارد، عازم وین شد.




سایت صهیونیستی "دبکافایل" در مطلبی در آستانه نشست وین نوشت: مسکو در مذاکرات هسته‌ای از ایران حمایت گسترده‌ای خواهد کرد.
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، هسته ای ، توافق ، وین ، اشتون ، گفتگو ، فرانسه ، آلمان ، چین ، روسیه ، عراقچی ، بعیدی نژاد ، تهران ، فابیوس ، ژنو ، کری ، اروپا ، مذاکره ، اسرائیل ، کارشکنی ، مردم ، اوباما ، کاخ سفید ، واشنگتن ، تل آویو ، نتانیاهو ، صهیونیستی ، انتقاد ، رم ، ایتالیا ، وزیر خارجه ، حقوق ، دیپلماتیک ، پرونده ، تحولات ، دولت ، محمد جواد ، مایکل مان ، غنی سازی ، بیست درصد ، بمب ، اتم ، رژیم صهیونیستی ، یوکیا آمانو ، آژانس اتمی ، سازمان ملل ، منابع غربی ، سنا ، کنگره ، موساد ، مدالیته ، پروتکل الحاقی ، سخنگو ، اتحادیه اروپا ، منابع رسمی ، راکتور ، سانتریفیوژ ، آب سنگین ، اراک ، قم ، فردو ، نطنز ، کلاهک هسته ای ، انگلیس ، چاک هیگل ، جان کری ، توافق احتمالی ، بسته پیشنهادی ، تحریم ، تحریم نفت ، اورانیوم ، italy ، iran fm ، geneve ، world powers ، vienna ، iran talks ، negotiation ، tehran ، deal possible ، negotiations ، optimistic ، nuclear team ، rouhani ، washington ، un ، us negotiator ، western powers ، uranium ، enrichment ، nuclear weapon ، lift sanctions ، geneva ، iaea ، yukiya amano ، obama ، john kerry ، paris ، french ، araqchi ، abbas araqchi ، britain ، china ، russia ، united states ، delegation ، arak ، heavy water ، netanz ، hassan rouhani ، atomic ، watchdog ، catherine ، ashton ، diplomats ، eu ، technical ، discussions ، nuclear program ، nuclear ، agreement ، iranian ، officials ، banking ، sanction ، ap ، reuters ، yjc ، iran news ، terorism ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار