گزارش/ مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي در بهمن 91

از ايجاد پدافند 7 لايه براي حفاظت ار آسمان کشور تا رونمایی جنگنده " قاهر 313 "

حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در بهمن‌ماه 1391، اخبار مختلفي را پي‌گيري كرد كه در اين گزارش به مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار بهمن‌ماه 1391 در اين حوزه به‌ شرح زير است:

انگيزه‌هاي ملت ايران باعث فرو ريختن گنبد آهنین رژیم صهیونیستی شد
معاون فرهنگی و تبلیغات نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انگیزه‌های مردم ایران الگویی برای مردم فلسطین بوده که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

رهگیری 429 فروند شناور بیگانه توسط ناوگروه نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد
مراسم استقبال از ناوگروه بیست و سوم نیروی دریایی ارتش با حضور "امیر موسوی" جانشین فرمانده کل ارتش و "دریادار سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در اسکله منطقه یکم دریایی بندر عباس برگزار شد.
 
ناوگروه بیست و چهارم ارتش عازم آب‌های آزاد شد
بیست و چهارمین ناوگروه اعزامی ارتش راهی آب‌های آزاد و بین‌المللی شد.
 
ناکامی رژیم صهیونیستی؛ وجه تمایز اعزام‌های بین‌المللی نداجا در سال جاری با گذشته

جانشین فرمانده کل ارتش، نجات کشتی چینی و نجات کشتی ایرانی خارج از محدوده مأموریت تعیین شده، رخدادهای منطقه و شکست‌های رژیم صهیونیستی را وجه تمایز ماموریت‌های امسال نداجا با سال گذشته دانست.
 
رونمایی گسترده از دستاوردهاي عرصه نبرد زمینی/ برپايي نمایشگاهی از توانمندی‌های نوین "نزاجا"
فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی گسترده محصولات و دستاوردهایي در عرصه نبرد زمینی خبر داد و گفت: در ماه جاري، نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاوردهای نوین دیگر نيروي زميني برپا خواهد شد.
 
سپاه در انتخابات دخالت نمی‌کند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بحث مهندسي انتخابات و تحريف سخنانش از سوي بي بي سي گفت: هدف ما مهندسی معقول است نه معکوس و منظور از این مهندسی، تبیین گفتمان مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) است.
 
سربازان ولايت، سازندگي در مناطق زلزله‌زده را 20 سال جلو انداختند
رئيس سازمان بسيج سازندگي گفت: به لطف خدا، سربازان ولايت، سازندگي در مناطق زلزله‌زده را 20 سال به جلو انداخته‌اند.

رونمایی جدیدترین جنگنده ساخت ايران/ افتتاح نخستین رصدخانه جامع فضایی کشور
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی جدیدترین جنگنده ساخت ایران و افتتاح نخستین رصدخانه جامع فضایی کشور به نام امام صادق(ع) در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
 
رزمايش مشترک دريايي امداد و نجات ايران و عمان برگزار شد

رزمايش دريايي امداد و نجات مشترك جمهوري اسلامي ايران و كشور عمان با حضور واحدهاي منتخب شناور و پروازي نيروي دريايي دو كشور صبح امروز در جنوب جزيره هرمز برگزار شد.

توليد انبوه شناورهای امدادی سپاه در سال آینده

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه گفت: الگوی استاندارد شناورهای امدادی، طراحی شده و نمونه‌های آن‌ها در سال آینده به تولید انبوه می‌رسد.
 
سپاه رکن تامين امنیت انرژی در خلیج فارس است
فرمانده کل سپاه پاسداران با تبیین جایگاه و نقش سپاه در خلیج فارس، اين نهاد را رکن تامین امنیت حرکت انرژی در خلیج‌فارس دانست.

یادواره شهدا و رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم برگزار شد

یادواره شهدا و رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم، عصر امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تالار کشور برگزار شد.
 
اولین موشک پرتابی و زیردریایی چریکی توسط "شهید چمران" ساخته شد
رئیس شورای اسلامي شهر تهران گفت: باید با الگوگیری از حرکات بسیجی و جنگ‌های نامنظم، مشکلات کشور را حل کرد همان‌گونه که سخت‌ترین مشکلات در جنگ از سوی بسیج مردمی و ستاد جنگ‌های نامنظم متشکل از آحاد مردم حل شد.

كليدواژه انتخابات آزاد فقط براي سوءاستفاده مطرح مي‌شود/ افتتاح خط جديد پدافندي
وزير دفاع گفت: كليدواژه انتخابات آزاد كه چند وقتي از سوي برخي فتنه‌گران و دشمنان خارجي بيان مي‌شود فقط براي سوء استفاده مطرح مي‌شود، چرا كه انتخابات ايران هميشه آزاد بوده و حجم گسترده مشاركت مردم، بهترين دليل اين ادعاست.

رونمايي از دستاوردهاي پدافند هوايي در رزمايش آتي
معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از رونمايي دستاوردهاي اين نيرو در رزمايش آتي خبر داد و گفت: در راستای ترویج و اعتلای فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی در طول ايام‌الله دهه مبارک فجر، برگزاري برنامه‌های متنوع فرهنگی در يگان‌هاي خود را در دستور کار داريم.
 
خون نيروهاي آمريكايي خليج فارس را قرمز خواهد كرد + تصاوير و فيلم شکار ناوهاي دشمن
بسیاری از مؤسسات و کارشناسان غربی، "موشک‌هاي ناوشکن" نيروي دریایی ایران را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای نیروی دريايي آمریکا دانسته و اذعان دارند که اين موشک‌هاي پيشرفته مي‌توانند به راحتي ناوهاي هواپيمابر آمريکا در منطقه را غرق کنند.
 
دزدان دريايي جرأت نزديک شدن به کشتي‌هاي ايراني را ندارند
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به 138 مورد درگيري تفنگدارن اين نيرو با دزدان دريايي گفت: در حال حاضر به دليل کنترل صد در صدي منطقه توسط نيروي دريايي ايران، دزدان دريايي جرأت حرکت به سمت کشتي‌هاي ما را ندارند.
 
افتتاح خط توليد انبوه سامانه پدافند هوايي يا زهرا(س) و تحويل‌دهي انبوه سامانه پدافند هوايي مرصاد

با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، خط توليد سامانه سلاح پدافند هوايي يا زهرا(س) افتتاح شد و تحويل‌دهي انبوه سامانه پدافند هوايي مرصاد به قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء صورت گرفت.
 
گزارش تصویری از افتتاح خط توليد انبوه سامانه پدافند هوايي "يا زهرا"

در آستانه ولادت با سعادت نبي گرامي اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، خط توليد سامانه سلاح پدافند هوايي "يا زهرا(س)" افتتاح شد و تحويل‌دهي انبوه سامانه پدافند هوايي "مرصاد" به قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء صورت گرفت.

سامانه پدافندي يا زهرا(س) + فيلم
سلاح پدافندي يا زهرا(س) قابليت شناسايي، رديابي و انهدام اهداف هوايي مانند انواع هواپيما، بالگرد و پهپاد را در برد كوتاه دارد.

نجات یک فروند نفتکش ایرانی از حمله دزدان دریایی توسط ناوگروه ارتش
یک فروند نفتکش ایرانی که مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته بود، با اجرای آتش به موقع ناوگروه رزمی و نیروی محافظ نجات یافت.
 
رونمايي از دستاوردهاي جديد موشکي در دهه فجر/انفجار در سایت فردو را تکذیب می‌کنم
سردار جزايري ضمن تکذيب خبر انفجار در سايت فردو، از رونمایی ادواتی از جمله تانک، جنگنده جدید، در عرصه‌های موشکی و عرصه ماهواره و رونمایی از موشک‌های دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد در دهه فجر خبرداد.
 
کاوشگر "پيشگام" با موفقيت به فضا پرتاب و بازيابي شد
پروژه ارسال حيات به فضا که با مديريت يکپارچه سيستمي و تلاش دانشمندان سازمان فضايي ايران به مورد اجرا گذاشته شده، توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع تا ارتفاع مورد نظر پرتاب و پس از طي مراحل پيش بيني شده مجددا به زمين بازگشته و موجود زنده با موفقيت بازيابي گرديد.
 
پيگيري دادخواست "ورود پهپاد‌هاي جاسوسي آمريكا به ايران" در مجامع بين‌المللي
معاون حقوقي و پارلماني سپاه پاسداران با اشاره به تلاش آمريکا براي فرستادن پهپادهاي جاسوسي به حريم هوايي ايران گفت: از نظر اصول روابط بين‌الملل، ورود هرگونه هواپيماي جاسوسي به محدوده کشورها ممنوع است و ما دادخواست خود در اين زمينه را در مجامع بين‌المللي، پيگيري خواهيم کرد.

شهداي شاخص ايران اسلامي در سال ۹۲ معرفي شدند
شهيدان «سيده طاهره هاشمي»، «عبدالحميد ديالمه» و «سليمان خاطر» به عنوان شهداي شاخص ايران اسلامي در سال ۹۲ معرفي شدند.

کشف يکي از بزرگ‌ترين شبکه‌هاي رسانه‌اي متصل به سازمان عملیات روانی دولت انگلیس در ايران

شبکه رسانه‌اي متصل به سازمان عملیات روانی دولت انگلیس (موسوم به بی‌بی‌سی) که با بهره‌برداری از تجارب مقطع فتنه 88 احداث و با همکاری چند دولت غربی اداره می‌شد به دلیل چندلایه بودن، گستردگی، بهره‌برداری از ابزارها و روش‌های خاص ارتباطی در ارسال اخبار و دریافت خطوط کاری از عوامل بیگانه، ماه‌ها تحت نظر و تعقیب سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار داشت تا سرانجام با تکمیل چرخه شناسایی عوامل داخلی، عوامل مستقر در خارج از کشور، گردآوری اطلاعات و فراهم نمودن مستندات قضایی لازم، مورد اقدام قانونی قرار گرفت.

در تمام زمینه‌های صنعت دریانوردی به خودکفایی می‌رسیم
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: به‌طور حتم با تداوم این روند روبه رشد کشور، در آینده نزدیک در تمام زمینه‌های صنعت دریانوردی به خودکفایی دست خواهیم یافت.
 
سپاه پاسداران امیدهاي دشمن را به یاس تبدیل کرده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با هجمه‌هاي اخير عليه سپاه پاسداران گفت: دشمن تلاش دارد به ارکان موثر انقلاب ضربه بزند و هر کس که در انقلاب موثرتر باشد بیشتر مورد هجمه قرار می‌گیرد.
 
"قاهر 313" خصوصيات پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي دنيا را دارد/ قدرت تهاجمي بالاي جديدترين جنگنده ايراني
با حضور رئيس‌جمهور و در سومين روز از دهه مبارك فجر، هواپيماي جنگنده "قاهر 313"، به طور رسمي رونمايي شد.

"قاهر 313" داراي ويژگي‌هاي عالي و در رديف پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي دنيا است
رئيس‌جمهور ساخت جنگنده پيشرفته قاهر 313 توسط متخصصان كشورمان را تجلي نبوغ و استعداد ايراني براي دفاع از خود توصيف كرد و گفت: جنگنده پيشرفته قاهر 313 ويژگي‌هاي برجسته‌اي داشته و همه خصوصيات مثبت پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي دنيا را در خود دارد.

مشخصات جديدترين جنگنده فوق‌پيشرفته ايراني + تصاوير

معاون سرمايه انساني وزارت دفاع در تشريح جزئيات جديدترين جنگنده ايراني، آن را يک جنگنده فوق‌پيشرفته دانست که مي‌تواند تمام نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح را در صحنه نبرد هوايي پاسخ‌گو باشد.
 
دستاوردهاي جديد نيروهاي مسلح کشور برای مقابله در نبردهای آینده
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای مسلح کشور به دستاودهای خوب، ارزنده و جدیدی برای مقابله در نبردهای آینده دست یافته و در بُعد آماده نگه‌داشتن تجهیزات به پیشرفت‌های چشم‌گیری رسیده‌اند.
 
پاسخ سوریه رژیم صهیونیستی را به کما خواهد برد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پاسخ سوریه به تجاوز اخیر، رژیم صهیونیستی را به کما خواهد برد.

50 نکته مهم از تجهیزات و طراحی جنگنده F313 ایران + عکس

با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می‌شود، محفظه حمل جنگ‌افزار آن می‌تواند دستِ‌کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب‌های کوچک نقطه‌زن هدایت‌شونده، یا دستِ‌کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.
 
وقوع انقلاب اسلامي باعث ايجاد چالش‌هاي جدي در بنيان‌هاي فکري استکبار شد/ رونمايي از 10 پروژه تحقيقاتي دفاعي
فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) گفت: انقلاب اسلامي، دستگاه فکري داراي مباحث آسيب‌شناسي، معرفت‌شناسي و انسان‌شناسي خاص خود است و همين الگوست که دنيا را مي‌ترسانَد، چرا که نتايج انقلاب، چالش‌هاي جدي در بنيان‌هاي فکري استکبار و مادي‌گرايان ايجاد کرده است.
 
ساخت "تونل باد ماوراي صوت" در دانشگاه امام حسين(ع)/ تأکيد رهبري بر لزوم اشراف اطلاعاتي نسبت به توانمندي‌هاي دشمن
فرمانده کل سپاه پاسداران از ساخت "تونل باد ماوراي صوت" در دانشگاه امام حسين(ع) خبر داد گفت: هدايت هوشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبري باعث تثبيت امنيت و آرامشي بي‌نظير در ايران شده و مي‌تواند الگويي براي استفاده آيندگان و انقلاب‌هاي اسلامي پيش رو در جهان باشد.
 
حيوانات جاسوسي که تاکنون در ايران شکار شده‌اند + فيلم و تصاوير
اسراييل معمولا در کشورهاي اسلامي منطقه از حيوانات استفاده مي‌کند تا به شهروندان حمله کرده يا از آن‌ها جاسوسي کنند.

 10 پروژه تحقيقاتي دفاعي رونمايي شد
در همايش "تبيين مکتب انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي" با حضور سرلشکر جعفري از 10 پروژه تحقيقاتي دفاعي رونمايي شد.
 
تنها با مقابله به مثل مي‌توان در برابر رژيم صهيونيستي ايستاد/ نقش تونل باد در آزمايش موشک‌ها

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تهاجم جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به سوريه گفت: اميدواريم کشور قدرتمند سوريه پاسخ اين تجاوزات را بدهد، زيرا فقط با مقاومت و ايستادگي مقابله به مثل مي‌توان در برابر رژيم صهيونيستي ايستاد.
 
نیروی زمینی ارتش مناطق آلوده کرمانشاه را به طور کامل مین‌زدایی کرد
مناطق آلوده به مین‌ و مواد منفجره به جای مانده از دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه و منطقه عمومی این استان، توسط مرکز مین‌زدایی نیروی زمینی ارتش به طور کامل پاکسازی شد.
 
فرافكني وزير دفاع آمريكا نمي‌تواند پرده بر جنايت آمريکايي‌ها بكشد
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران گفت: اتهامات بي‌اساس آمريکايي‌ها عليه ايران، يك نوع فرافكني مضحك است كه نمي‌تواند پرده بر جنايت بي‌شمار آمريكا در مناطق گوناگون جهان به‌ويژه منطقه خاورميانه بكشد.

جنگنده‌اي که نيروي دريايي آمريکا را فلج مي‌کند + مشخصات فني قاهر 313

رونمايي از هواپيماي جنگنده "قاهر 313"، بسياري از کارشناسان و رسانه‌هاي غربي را شگفت‌زده کرده است، به‌طوري که برخي از‌ آن‌ها اعتقاد دارند اين جنگنده مي‌تواند ناوگان دريايي آمريکا در خليج فارس را زمين‌گير کند.
 
نسل جديد تانک‌هاي "ذوالفقار" و "صمصام" رونمایی شد
با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش از نسل جديد تانک ذوالفقار و تانک فوق مدرن صمصام رونمایی شد.
 
رونمايي از تانک جديد "سبلان" در 29 فروردين سال 93/ متجاوزان زير شِني تانک‌هاي ايراني لِه مي‌شوند
فرمانده نيروي زميني ارتش از رونمايي تانک "سبلان" در 29 فروردين سال 93 خبر داد و گفت: کسي جرأت تجاوز به مرزهاي ايران را ندارد و اگر اينچنين شود زير شِني تانک‌هاي ما لِه خواهد شد.

پرتاب ماهواره طلوع از پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در آینده نزدیک

وزیر دفاع گفت: پایگاه پرتابی به نام حضرت امام خميني(ره)، مراحل آخر خود را طی می‌کند که پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ از آن پایگاه انجام خواهد شد.
 
هسته مرکزي شبکه رسانه‌اي دستگير شده در لندن مستقر است/ تعامل ويژه بازداشت‌شدگان با برخي از بزرگ‌ترين سرويس‌هاي اينترنتي جهان
وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران با انتشار بيانيه‌اي جزئيات ديگري از پرونده شبکه متصل به سازمان عمليات رواني دولت انگليس موسوم به "بي بي سي" را اعلام کرد.
 
بزرگ‌ترین ناوگان بالگردي خاورمیانه متعلق به ارتش ايران است/ نداشتن رهبري؛ مشکل اساسي کشورهاي تازه انقلاب کرده
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نداشتن رهبری در کشورهای تازه انقلاب کرده یکی از مشکلات اساسی آنها است که با الگوی انقلاب اسلامی همخوانی ندارد.
 
بسيج امنيت انتخابات را تأمين مي‌کند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: برنامه بسيج براي انتخابات رياست جمهوري آتي، بصيرت‌افزايي و تشويق و ترغيب همگان به حضور جدي در صندوق‌هاي راي است؛ هم‌چنين وحدت‌افزايي و تشويق همگان به همدلي و انسجام ملي و حفظ آرامش و امنيت انتخابات با مشاركت حداكثري مردم از برنامه‌هاي ما به شمار مي‌آيد.
 
حمله رژيم صهيونيستي به سوريه براي تحت‌الشعاع قرار دادن آبروريزي جنگ 8 روزه بود
مشاور عالي نظامي مقام معظم رهبري گفت: حمله رژيم صهيونيستي به سوريه براي تحت الشعاع قرار دادن آبروريزي جنگ 8 روزه بود، زيرا وقتي كه بحث سوريه مطرح شود اين آبروريزي كم‌رنگ مي‌شود.
 
تمام تحركات كشورها را در منطقه زير نظر داريم
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: امروز تسلط اطلاعاتي ما در منطقه با هيچ زماني قابل مقايسه نيست تا جايي كه تمام تحركات كشورها را زير نظر داريم و در رزمايش ولايت 91 به همگان ثابت كرديم كه ما داراي توانمندي بالاي نظامي در درياها هستيم و براي برقراري امنيت در دريا به‌ويژه در تنگه هرمز و درياي عمان هيچ‌گونه نيازي به حضور بيگانگان نداريم.

جمهوري اسلامي ايران قدرت اول منطقه است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نظام سياسي ايران نظامي قدرتمند و البته قدرت اول منطقه است و پايه هاي اين قدرت را ملت بزرگ ايران تشکيل مي دهند که وفادار به اسلام و نظام سياسي‌شان هستند.

رسانه ملی و مسئولان قرارگاه رسانه‌ای رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 تجلیل شدند
مراسم تجلیل از رسانه ملی و مسئولان قرارگاه رسانه‌ای رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

طرح‌هاي جامع دفاعي سپاه براي مقابله با احتمالات/ دشمنان چاره‌اي جز عقب‌نشيني تدريجي ندارند

فرمانده کل سپاه پاسداران با بيان اينكه ما همه راهبردها و رهیافت‌های ممکن دشمنان را شناسایی کرده‌ایم، گفت: سپاه پاسداران برای همه احتمالات ممکن دارای طرح‌های دفاعی جامع بوده و قدرت ما در زمین، هوا و دریا، قدرتی در حد ظرفیت پاسخگویی مطمئن به همه تهدیدات است.

نيروى هوايى از جهت رزم و وسايل رزمي هيچ كم و كسر ندارد/هزاران ساعت پرواز افتخارآميز در پرونده نيروى هوايى ثبت است

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار گروه كثيرى از پرسنل نيروى هوايى در 19 بهمن 79 می‌فرمایند: نيروى هوايى ما از جهت رزم و وسايل رزمى هم هيچ كم و كسر ندارد. در دوران دفاع مقدّس و قبل و بعد از آن - بخصوص در آن مواقع حسّاس - نيروى هوايى چه بر روى آسمان، چه بر روى زمين، چه در داخل صفوف نزديك به صفوف مقدّم، چه در پشت جبهه‌ها و چه در داخل پايگاه‌ها، حامل افتخار بود.

مردان آسماني نوزدهم بهمن ماه

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در کشور به توانمندی ساخت انواع هواپیماهای شکاری، گشت‌زنی، جنگنده‌های پیشرفته و فوق پیشرفته‌ای چون صاعقه، آذرخش و قاهر رسیده است.

جغرافیای دوردست امنیت آمریکا در اختیار ايران است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما جغرافیای دوردست امنیت آمریکا را در اختیار خود قرار داده‌ایم، انقلاب ما مصر را از چنگال آمریکا خارج کرد و بحرین را آوردگاه یک انقلاب اسلامی دیگر قرار داد.

نماینده امام(ره) در طبس به گلوله بسته شد
هزاران نفر از مردم منطقه در مراسم تشییع پیکر اين شهيد شرکت کرده و پس از تدفین نیز، روستاییان منطقه از بیم به سرقت بردن پیکر مطهرش تا مدت‌ها برمزار وی نگهبانی مي‌دادند.

پاسخ برق‌آسا و کوبنده ارتش به هر تهدیدی

فرمانده کل ارتش با بيان اينكه ارتش اعلام می­دارد همچون دوران سراسرافتخار انقلاب و دفاع مقدس، همگام با سایر نیروهای مسلح، پشتیبان ولایت و امت شهیدپرور ایران اسلامی بوده است، گفت: در جهت حفظ تمامیت ارضی و پاسداشت از دستاوردهای گران­قدر انقلاب لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد و پاسخ هر تهدیدی را برق‌آسا و کوبنده خواهد داد.

گذری بر زندگینامه سردار خستگي ناپذير جبهه‌ها

شاید تقدیر خداوند بر این بود که سردار خستگی‌ناپذیر جبهه‌ها، در 21 بهمن‌ماه سال 1390 و در حین بازگشت از ماموریت در اثر ایست قلبی تنفسی ثانویه مربوط به صدمات جنگی و استنشاق گازهای شیمیایی و پس از تحمل جراحات شدید ناشی از جنگ با 82 درصد جانبازی، به درجه رفیع شهادت نائل آید.

رونمايي جدیدترین پهپاد ایرانی در سوم خرداد 92/ واکنش به ادعای رسانه‌های غربی درباره جنگنده قاهر313
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح دستاوردهای کشورمان در زمینه تولید پهپاد، از رونمایی جدیدترین پهپاد ایرانی در خرداد سال آینده خبر داد.
 
ايجاد پدافند 7 لايه براي حفاظت از آسمان کشور/ تست موشک‌های کروز هواپايه در روزهای آتی

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شلیک موفقیت‌آمیز موشک فکور 90 از جنگنده F14 خبر داد و گفت: در این هفته نیز موشک‌های کروز هواپایه را که شامل «قادر» و «نصر» است، تست خواهیم کرد.
 
مردم پيگير آرمان‌هاي انقلابند/ ويژگي‌هاي منحصر به فرد پهپاد جديد ايراني
وزير دفاع حضور پر شکوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن را پاسخي دندان‌شکن به دشمنان دانست و گفت: هيچ مانعي نمي‌تواند مردم را در راه پايبندي به ارزش‌هاي انقلاب باز دارد.
 
توان راهبردی امروز مقاومت مرهون تلاش‌های "عماد مغنیه" است
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان و ظرفیت راهبردی امروز مقاومت که در جنگ 8 روزه دشمن صهیونیستی را مبهوت کرد، مرهون تلاش‌های عماد مغنیه است.
 
رهگيري اهداف هوايي با تجهيزات نوين راداري/دقت موشک‌هاي ايراني افزايش مي‌يابد

معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح از تلاش متخصصان کشورمان براي بالا بردن دقت موشک‌هاي ايراني خبر داد و گفت: به دستاوردهاي نويني در حوزه راداري و کشف و رهگيري اهداف هوايي رسيده‌ايم.

برگزاري همایش ملی "توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی ایران" در 28 بهمن/ لزوم ايجاد پايگاه‌هاي نيروي دريايي در سواحل مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام اينکه همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران از روز 28 بهمن ماه آغاز مي‌شود، گفت: نيروي دريايي راهبردي ما بايد پايگاه‌هايی در سواحل مکران ايجاد کند.

شکار پهپادهاي آمريکايي فقط نشانگر بخشي از توانمندي نيروهاي مسلح کشور است
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه توانمندي نيروهاي مسلح کشورمان بسيار بالاست، گفت: ما در حال بالابردن توان دفاعي خود براي حراست از مرزها و دستاوردهاي انقلاب در مقابل هر دشمني هستيم، حال دشمن هر کس و هر کجا باشد.

کلیه اعضای 1+5 به غیر از آمریکا نخودی هستند/تلاش غرب و صهیونیست ها علیه انتخابات ایران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تمام اعضا و جوارح آمریکا علیه ایران شرارت می‌کنند گفت:‌ درس مذاکره با 1+5 چه نتیجه‌ای داشته که امروز مذاکره با آمریکا نتیجه دهد.

آيا ناوهاي آمريکايي طعم ضربت "ذوالفقار" را خواهند چشيد؟

شناور موشک‌انداز ذوالفقار، یک قایق تندروی گشت دریایی است که طراحی آن برای حمله سریع به دشمن صورت گرفته است و به موشک‌هاى کوثر در نسل قدیم و نصر1 در نسل جدید مجهز مى‌شود.
 
انتقام حاج حسن شاطري را از صهيونيست‌ها مي‌گيريم

نماينده ولي فقيه در نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت:‌ دشمنان بدانند كه انتقام حاج حسن شاطري را به زودي از رژيم صهيونيستي خواهيم گرفت و آنان با اين حركات احمقانه نمي‌توانند ملت ايران را خاموش كنند، بلكه شهادت اين شهيد بزرگوار درس و الگويي براي ملت ايران، ‌لبنان و تمام مسلمانان جهان شده است.
 
اجازه نمي‌دهيم خدشه‌اي به "مقاومت" وارد شود

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: موضوع مقاومت در منطقه برای کشورمان یک اصل محسوب می‌شود و تحت هیچ شرایطی اجازه نمي‌دهيم خدشه‌اي به مقاومت وارد شود.
 
"حمله‌هاي زنبوري" "پيچيده‌ترين تندروي ايران"، ناوگان دريايي آمريکا را شوکه خواهد کرد + تصاوير و فيلم

به نظر مي‌رسد ايران گزينه نظامي خطرناک و نويني در اختيار دارد که آماده نابودي ناوهاي آمريکايي در خليج فارس است.

نيروي دريايي ارتش در سواحل مکران مستقر مي‌شود

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: با دورانديشي و تدبير فرمانده معظم كل قوا، استقرار نيروي دريايي ارتش كه از ظرفيت دريانوردي اقيانوسي برخوردار است، در سواحل گسترده مكران در دستور كار قرار دارد.

ايران برترين قدرت دريايي منطقه است/ رونمايي از دستاوردهاي جديد نيروي دريايي در آينده نزديک

فرمانده نيروي دريايي ارتش از رونمايي دستاوردهاي جديد اين نيرو در آينده نزديک خبر داد و گفت: ما به دنبال مقايسه خود با قدرت‌هاي استکباري نيستيم، چرا که آنها مي‌خواهند اهداف استکباري‌شان را محقق کنند، ولي ما توانسته‌ايم از بسياري جهات، توان نيروي دريايي خود را ارتقا دهيم.
 
احداث پايگاه نظامي نيروي دريايي ارتش در "پسابندر"
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از احداث يك پايگاه جديد دريايي نظامي در شهر "پسابندر" خبر داد و گفت: استقرار نيروي دريايي ارتش از بندرعباس شروع مي‌شود و در شهرهاي ميناب، سيريك، جاسك، راس ميداني، كنارك و پسابندر ادامه مي‌يابد.
 
آمريکا تا وقتي آدم نشود با اين کشور رابطه برقرار نخواهيم کرد/ تنش‌هاي سوريه نتيجه مرگباري براي رژيم صهيونيستي دارد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: نظر ملت ما را امام راحل بزرگوار قبلا گفته‌اند و امام خامنه‌اي نيز آن را تکرار کرده‌اند که تا وقتي آمريکا آدم نشود ما با اين کشور رابطه برقرار نخواهيم کرد.
 
اعزام ناوگروه جديد نيروي دريايي ارتش به سواحل چين

فرمانده نيروي دريايي ارتش از اعزام ناوگروه جديد نيروي دريايي ارتش به چين خبر داد.
 
جماران سه ساله شد

ناوشكن بومي جمهوري اسلامي ايران "جماران" که در 30 بهمن 1388 با حضور فرمانده معظم كل قوا به ناوگان نيروي دريايي ارتش پيوست، به موشک‌های هدایت‌شونده دریابه‌دریا، دریابه‌هوا، اژدر انداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.

رونمايي از ناوشكن جماران 2 و شناور پرنده در آينده نزديک

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد: از يك ناوشكن كلاس موج به نام جماران 2 و شناور پرنده با شكل و نوع جديد در آينده‌اي نزديك رونمايي مي‌شود.
 
استقرار موشک‌های بالستیک و کروز ایران به شکست استراتژی آمریکا انجاميد

وزیر دفاع گفت: وقتی موشک‌های بالستیک و کروز ما در ساحل مستقر است و می‌تواند ناوهای آمریکایی را هدف قرار دهد، یعنی استراتژی آمریکایی‌ها در ابتدا با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، ارتش ، سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۳
سلام و درود بر شما.من فارغ التحصیل رشته ساخت وتولید هستم خیلی دوست دارم واسه کشورم در صنایع دفاعی خدمت کنم باتشکر
آخرین اخبار